Food Inspiration

 In mijn vorige artikel kwam het al even ter sprake, Food Inspiration Days. Weer iets waar ik razend enthousiast over ben.
 Sinds 2009 vinden eind oktober de Food Inspiration Days plaats.  Al sinds de eerste keer is het Evoluon in Eindhoven decor voor dit spectaculaire event.Food Inspiration Days

  Juist ja, een event.

Food Inspiration Days is geen beurs, maar een event. Het heeft geen beursvloer, maar een inspiratieboulevard en er zijn geen stands, maar smaakateliers.”
(Hans Steenbergen, Foodtrendwatcher en een van de organisatoren van de FID). 

FID is een vakevent voor professionals uit de food- en hospitalitybranche. Verschillende sprekers en bedrijven uit deze branche presenteren zich hier. Je kunt genieten van de lekkerste hapjes, snoepjes, broodjes, bonbonnetjes, drankjes, verhalen, beelden en noem maar op. Er kan volop inspiratie worden opgedaan en nieuwe trends worden ontdekt. 

 De Food Inspiration Days worden georganiseerd door Shoot My Food. Shoot My Food houdt de ontwikkelingen in de food- en hospitalityindustrie wereldwijd nauwkeurig bij. Zij organiseren trendtours over heel de wereld op het gebied van food en hospitality. Ook het digitale Food Inspiration Magazine is een initiatief van Shoot My Food. Dit magazine verschijnt eens in de drie weken en staat boordevol interviews, video’s en (foto)reportages. Natuurlijk ook weer geheel in het thema van food en hospitality. Op de website www.foodinspiration.nl verschijnen iedere dag een aantal super leuke, grappige of interessante artikeltjes over nieuwe concepten, producten en ideeën. Ik ben echt verslaafd aan deze site en bezoek hem wel een aantal keren per dag. En OH wat word ik er altijd blij van:-). 

 Ik heb al twee keer aanwezig mogen zijn bij dit geweldige event. In 2010 maakte ik voor het eerst kennis met dit concept, tijdens een project dat ik deed voor school. Vanaf dat moment wist ik dat ik daar meer mee wilde. Wat vond ik het gaaf en wat heb ik genoten. Ik heb dat jaar weinig meegekregen van de sprekers, omdat ik samen met een vriendinnetje een pr-functie had voor het smaakatelier van Eindhoven (waar we stonden met een hele gave draaiende smaaktafel) en het boek “eten van vlakbij”. Wij mochten dit doen in een geweldige groentejurk, gemaakt door Oogenlust. Wel werd ik overdonderd toen ik even een kijkje ging nemen op de inspiratieboulevard. Wat een gave bedrijven, wat een inspiratie, wat een leuke hapjes en drankjes, wat een leuke mensen. 

 In 2011 was ik weer van de partij. Dit keer door mijn stage bij de gemeente Eindhoven. Ik ondersteunde de gemeente bij het uitnodigen van relaties. Aangezien ik de relaties aanschreef en contact met hen opnam, was ik voor hen ook een soort aanspreekpunt op de Food Inspiration Days. Ik kreeg nu wel veel meer mee van alles dat zich afspeelde en genoot met volle teugen. Het thema is 2011 was  “ Because you rock”.  We werden geprikkeld door meesterslagers die een stuk van de Blaarkop ontbeende, een fooddesigner die kunst, muziek en food combineert. Natuurlijk Kasia Vermaire die ons kennis liet maken met de bubble tea en ook Shock-O-Latier Dominique Persoone was dit jaar weer van de partij en nam ons mee op een chocoladereis waarbij we heerlijk konden smullen. Mijn favoriet van de sprekers was denk ik wel Jos Burgers, een marketinggoeroe. Hij weet manieren van marketing zo goed en met humor te brengen. De zaal heeft volop gelachen.  Jos Burgers is ook schrijver van een aantal marketingboeken. Ik heb zijn “Hondenbrokken” in een ruk uitgelezen. Een absolute aanrader.

 Ook op de boulevard was het een en al prikkeling en inspiratie. Veel foodproducenten en leveranciers presenteerde zich in hun smaakateliers. De bezoeker kon met hartenlust kijken, proeven, voelen, ruiken, snuiven en genieten van de nieuwste trends. 

Ookal is dit een vakevent, toch wilde ik dit met jullie delen. Wil je wel op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen betreft food en hospitality, of wil je gewoon genieten van mooi beeldmateriaal, neem dan echt eens een kijkje op de website en meld je aan voor het magazine!

 

Look geïnspireerd op Food Inspiration

Een look die ik maakte geïnspireerd op Food Inspiration

Liefs,
Het zusje

Laat een berichtje achter!

