Koffie

 Ik drink het al sinds ik een klein meisje ben en Pipi Langkous nog mijn sterkste heldin was. Kun je je voorstellen hoelang dat al geleden is.

Het begon met koffie met veel melk en véél suiker.
Daarna dronk ik ook vaker de koffie van papa. Papa dronk hem zwart.
Maar toch vond ik mijn koffie met melk en suiker het allerallerlekkerst.

 Nu ben ik 22 en drink ik nog steeds iedere ochtend mijn heerlijke kop koffie, mét melk en mét suiker. Weliswaar suiker in mindere mate, maar toch. 

Ik vind het iets gezelligs hebben, koffie drinken. Of ik het nu alleen drink of samen, ik krijg er een heel huiselijk gevoel van. Ik vind het, samen met opmaken, het heerlijkste moment van de ochtend. Lekker met een kopje koffie nog even op de bank kruipen. Even lekker rustig wakker worden.

 In de tijd dat mijn grote zus nog thuis woonde en zijn nog beneden sliep, ging ik ’s ochtends naar beneden om dan samen met haar, bij haar op bed koffie te drinken. En nog steeds wanneer zijn bij mij is, of ik bij haar drinken we samen koffie. Als we dat niet doen, klopt er iets niet. 

Ik stel geen hoge eisen aan koffie, je kunt me alles voorzetten. Al vind ik de “normale” kop koffie het lekkerst. Ik hoef niet per sé cappuccino of een latte macchiato. Ook geen koffie met andere smaakjes, zoals chocolade en dergelijke. (de Nespresso Variations zijn daar dan weer een uitzondering op, die vind ik heerlijk).

 Wel stel ik hoge eisen aan mijn mok, waar ik mijn koffie uitdrink.
Ik heb ooit de meest geweldige mokken gekregen voor mijn verjaardag. De Douwe Egberts Blond Amsterdam mokken.
Lekker groot en liggen lekker in de hand. Ik had er vier, maar helaas is er één kapot gevallen!:-(
Thuis drink ik ook alleen maar uit die mokken. Ik kan echt teleurgesteld zijn als iemand anders uit die mokken heeft gedronken en ik dus een andere mok moet kiezen. Dat klinkt echt erg nu ik dit zo teruglees, maar toch is het zo. Maar het is niet zo dat ik dan ga zitten “mokken” hoor..;-)

 Ik heb die mokken nu al 4 jaar en nu pas snappen ze thuis, dat als ik koffie wil, ik koffie wil uit DIE mokken, haha. Als ik bij andere mensen op bezoek ben drink ik natuurlijk uit de mok of het kopje dat ik voorgeschoteld krijg.

 Nog iets.. Ik drink koffie ook het allerliefst in de ochtend. Maar heel af en toe vind ik het lekker in de middag of in de avond, als ik gezellig met iemand ga koffie drinken. In de avond kan ik er zelfs misselijk van worden. 

Wist je trouwens dat je koffie ook goed kunt gebruiken als beautyproduct?
Nou misschien niet met de koffie die in je kopje zit, drink die maar lekker op. Het koffiedik daarentegen kun je heel goed gebruiken als lichte scrub.

Zet een kop of een kan koffie. Dat kan filterkoffie zijn, koffiepads of koffiecups, wat je ook in huis hebt. Als je koffie klaar is, haal je je koffiedik uit het filter, uit je pad of uit je cup en dat doe je in een bakje, meng het met water en scrubben maar! Laat het even intrekken. Je kunt dan je versgezette koffie opdrinken. Spoel het daarna af en dep je gezicht droog.

Als je een vettere huid hebt, kun je beter niet scrubben met koffie. Het koffiedik bevat namelijk veel oliën en laat een vettig laagje achter op je huid. Ik heb zelf ook heel lang een vettere huid gehad en gebruikte het koffiedik als handscrub. Gewoon omdat ik het wel wilde proberen;-)

 Je kunt het ook mengen met douchegel en dan je hele lichaam scrubben onder de douche. Daarna voelt je huid zo lekker zacht.

Voor mij is koffie in alle opzichten heerlijk!

Liefs,
Het zusje

Laat een berichtje achter!

