Homemade slagroomtruffels

Op zondag sta ik heel graag in de keuken om iets lekker te bakken. Cupcakes, taarten, noem maar op. Vandaag maakte ik chocoladetruffels. Wil je weten hoe ik deze hemelse snoepjes heb gemaakt? Lees dan verder…
Slagroomtruffels

Wat heb je nodig:
125 gram boter
125 gram poedersuiker
75  mililiter slagroom
100 gram pure chocolade
100 gram witte chocolade
100 gram cacoapoeder
prikkers
spuitzak o.i.d.
plastic folie
plaatje of ijsblokjesbakje

Slagroomtruffels

 

De plaatjes hierboven heb ik genummerd, per nummer zal ik uitleggen wat ik heb gedaan.

1. Mix de boter, poedersuiker en de slagroom tot een glad beslag
2. Doe het beslag in een spuitzak, of zoals ik nu heb gedaan in een soort spuit
3. Spuit hiermee toefjes op een plaatje. Bedek het plaatje wel eerst met platic folie. Dit zorgt ervoor dat de slagroomtoefjes makkelijk loslaten. Steek prikkers in de toefjes
4. Heb je weinig plaats in de vriezer dan kun je kiezen voor een ijsblokjesbakje spuit daar gewoon de slagroom in. Ook hier weer plastic folie in, zodat het straks makkelijk loslaat.
5. Zet een pannetje met water op en breng het aan de kook. Smelt de chocolade in een schaaltje au bain marie.
6. Spatel de chocolade nog eens door als het van het vuur is.
7. Dip de toefjes in de chocolade, zodat ze helemaak bedekt zijn.
8. Dip de toefjes dan in de cacaopoeder en laat ze er even in staan om te rusten.
9. KLAAR!

 Ik hoop dat je het leuk vindt en succes met het maken van deze heerlijke slagroomtruffels!

Liefs,
Het zusje

4 thoughts on “Homemade slagroomtruffels

Laat een berichtje achter!

