Favoriete kapsel: deel 1

Ik heb twee lievelingskapsels. Een kapsel voor wanneer ik weinig tijd heb en mijn haar niet in het model wilt, zoals ik het graag zou willen hebben. Met dit kapsel zit je haar toch leuk. En ik heb een lievelingskapsel voor wanneer ik meer dan een kwartiertje de tijd heb om met mijn haar te friemelen.

Vandaag laat ik jullie het snel-klaar-maar-toch-erg-leuk kapsel zien. Erg handig voor als je je verslaapt of je ineens een telefoontje krijgt met de vraag of je over tien minuten mee gaat naar de stad en je zit nog met je make-up loze gezichtje en makkelijke knot in je pyjama op de bank. Een vlecht aan de zijkant van je hoofd, met een leuke twist..

Zijkant vlecht 

Ik was mijn haar altijd het ’s avonds, kam het uit en gooi het dan in een knot. Ik slaap dus met nat haar. Puur, omdat ik er iedere ochtend om 6 uur uit bed moet en ik geen zin heb om nog eerder op te staan om mijn haren te wassen. Ook vind ik het het gewoon niet prettig om het ’s ochtends mijn haren te wassen. Vaak moet je dan met nat haar naar buiten brrrr… koud. En het droogt dan gek op en…..Anyway, ik was het gewoon liever ’s avonds.

Ik moet mijn frisgewassen wel echt stijlen. Als ik dat niet doe dan pluist mijn haar alle kanten op en ik heb een slag in mijn haar dat niet echt een slag is en daarbij is mijn haar ook nog heel dik.

Als ik nu het ’s ochtends geen zin of tijd heb om mijn haar te stijlen doe ik het volgende met mijn haar:

Kapsel

Op deze foto heb ik mijn haren op donderdagavondgewassen, vrijdagochtend met de stijltang gedaan. Ook heb ik toen wat krullen gemaakt, dus mijn haar, hierboven op zaterdagochtend is niet meer heel mooi, maar juist daarom goed om jullie het kapsel te laten zien!

1. Maak een zijscheiding en gooi al je haar naar één kant.
2. Maak een lage staart en trek je elastiekje ietwat naar beneden.
3. Het deel haar boven het elastiekje splits je in twee delen.
4. Klap je staart tussen de twee delen door.
5. Trek je staart door de twee delen weer terug naar beneden. (vroeger had je daar zo’n twistding voor, ik weet de precieze naam niet, die zul je nu ook nog wel hebben, maar als het ook zonder kan…)
6. Hangt je staart weer goed, trek dan aan je haar zodat het elastiek weer omhoog gaat en het haar strakkerr getrokken wordt.
7. In feite ben je dan klaar. Heb je net zo’n vervelend haar als ik (krullend maar ook weer niet, dik haar) maak dan van je staart een vlecht. Normaal maak ik een visgraatvlecht, maar omdat ik een echt snelsnel kapsel wilde laten zien, heb ik gekozen voor een gewonen vlecht. Ook heel leuk!

Ik ben gek op rommelig haar, dus meestal zet ik mijn vingertoppen op mijn hoofdhuid en waggel dan met mijn handen wat heen en weer, trek hier en daar een plukje los.

Volgende week laat ik jullie mijn favoeriete kapsel zien dat ik graag maak, wanneer ik meer tijd heb om met mijn haar bezig te zijn, of wanneer ik er netjes uit moet zien. Natuurlijk wel met mijn messy touch ;-)

Hopelijk vonden jullie het leuk! Hoe dragen jullie graag je haar als je snelsnel klaar moet zijn?

Liefs,
Het zusje

6 thoughts on “Favoriete kapsel: deel 1

Laat een berichtje achter!

