Drankje: T’Ccino

Oftewel een Thee Cappuccino. Wat moet ik me daar nu bij voorstellen, hoor ik je denken. Dat dacht ik zelf ook, maar wel in de zin van “dat moet ik uitproberen.” Ik kwam deze Thee Cappuccino tegen op de website van Kasia Vermaire. Zij heeft mij ook kennis laten maken met bubble tea, daar ben ik haar eeuwig dankbaar voor, hihi. Kasia is Thee sommelier en Food Inspirator en zij ontwikkelde de t’CCINO met de achterliggende vraag hoe zij koffiedrinkers thee kon laten drinken. Daarnaast kookt zij ook zo nu en dan op mijn favoriete zender 24 Kitchen. Ik mag haar wel:-)
Thee Cappucino

Zoals jullie weten drink ik heel graag koffie, maar ook heel graag thee, dus vond ik de combinatie ervan wel interssant en ging ik aan de slag. Kasia heeft een natuurlijk een eigen receptje, maar ik besloot mijn eigen Thee Cappuccino te maken. Kaneel en peer. Nieuwsgierig naar hoe ik het heb gemaakt en wat ik er van vind? STAY TUNED!

Wat heb je nodig:
– thee, los of in een zakje, ik heb voor kaneelthee gekozen
– 1 peer, omdat ik dat lekker vind bij kaneel
– melk
-waterkoker, pannetje, garde, theepot en theeglazen of mokken (normaal drink ik thee uit een mok, maar nu vond ik het wel leuk om een glas te gebruiken, omdat het er zo leuk uit ziet)

Allereerst kook je je water, vervolgens snijd je de peer in ringen. Probeer twee ringen evengroot als de diameter van je theemok te maken. Waarom? Dat zie je zo;-)
Thee Cappucino
Snijd een paar overige ringen in blokjes en verdeel deze over de theemokken.
Thee Cappucino

Giet het kokende water in de theepot en laat je thee trekken.
Thee Cappucino

Maak je melk warm in een pannetje en klop het op.
Thee Cappucino

Giet de thee in je mok en leg het schijfje peer er boven op. Klop de melk nog iets schuimig en leg het met een lepel op het schijfje peer en klaar is het zusje, uh Kees.
Thee Cappucino

Je kunt er nog voor kiezen om er suiker of honing in te doen. Ik heb dit niet gedaan, omdat de peer al vrij zoet is.

Wat vind ik er van?
Het eerste slokje is wennen, je proeft het schuim en denkt dat er koffie komt, maar dan komt er thee.. Ik vind de combinatie kaneel en peer erg lekker. Ook deze Thee Cappuccino heb ik lekker opgedronken. De volgende keer ga ik de variant van Kasia maken, die is wat kruidiger en ik denk dat dat nóg lekkerder is. De peer die aan het einde overblijft, smaakt heerlijk naar kaneel en kun je lekker met je lepeltje opsmikkelen, hmmmm…

Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Hebben jullie al eens een Thee Cappuccino gehad of gemaakt?

Liefs,
Het zusje

4 thoughts on “Drankje: T’Ccino

    • Dat kan heel goed hoor:-) Misschien moet je het de eerste keer sowieso eens proberen zonder de peer. Dus alleen thee met een schuimlaagje… Dat is eigenlijk hetzelfde als thee met melk drinken.. Dat deed ik vroeger wel eens.. Ben benieuwd of je het gaat proberen en het misschien toch lekker vindt.. Laat het me weten, vind ik leuk!

      Liefs

Laat een berichtje achter!

