Review: Essence Season of Extremes Nail Polish

Ik hoor, zie, lees de laatste tijd veel goeds over de Essence nagellakjes. Ik ga normaal altijd voor de Catrice nagellakjes. Ze spreken me denk ik meer aan, qua uiterlijk, kleurtjes en ik vind dat ze gewoon erg fijn zijn en goed hun best doen. Toch wilde ik nu eens een Essence lakje proberen. Ik ging naar het Kruidvat en voor €1,79 lag er een Essence Season of Extremes Nail Polish in 03 Pimp My Bright in mijn mandje.. Een geel/oranje kleurtje, zonder toeters en bellen. Nieuwsgierig naar wat mijn ervaring met dit lakje is? Lees snel verder!

Oké, laat ik maar meteen over de welkomsmat met de deur in huis vallen. Ik vind het geen fijn lakje en dat vind ik echt jammer. Ik vond het zo’n leuk, vrolijk en zonnig kleurtje. Ik begon met een bom posititveit te lakken en dat ging al niet zoals ik wilde, heel streperig en dekte na twee laagjes nog niet helemaal. Maar.. dat had ik bij Catrice ook wel eens en met een topcoat is dat probleem vaak opgelost. Dus, hup topcoat over het lakje.. Mwa, dat zag er inderdaad wel al beter uit en ik begon het steeds mooier en leuker te vinden. Ik lakte mijn nagels pas ’s avonds en besloot dat ik de volgende dag wel foto’s kon maken. Nou, dat heb ik geweten. Ik was nog niet wakker of ik had al een chip. Niet zo erg dacht ik, fotografeer ik de andere hand wel. Twee uur later zagen mijn nagels er zo uit….

Essence

Grote stukken nagellak van mijn nagels. Deze nagellak chipt heel snel en geen kleine stukjes, maar echt kilometers grote stukken. Oké, dat is misschien een beetje overdreven, maar ik was er niet blij mee.. De nagellak voelde daarbij ook heel “hard” aan. De meeste lakjes voelen een beetje buigzaam, als je al eens een grotere chip van je nagels haalt. Deze voelde echt hard en breekbaar.. Mijn pink overigens, daar kun je echt alles mee doen, de nagellak blijft perfect zitten en laat zich niet van mijn nagel jagen..

Ik vind het nogmaals, erg jammer, want het is en blijft een leuk kleurtje. Deze nagellak is misschien niets, toch wil ik de Colour & Go ook proberen in de hoop dat die wel fijn lakken en mooi blijven zitten..

Essence Season of Extremes is voor mij toch een beetje een no-g0 geworden, al denk ik dat-ie wel erg leuk is voor nail-art. (stipjes, streepjes en dergelijke.)

Misschien niet een heel positief artikeltje zoals ik ze het liefst schrijf, maar hee, niet alles kan goed, leuk, geweldig zijn. Ik hoop dat jullie het toch leuk vonden om te lezen. Wat is jullie ervaring met deze lakjes?

Liefs,
Het zusje

5 thoughts on “Review: Essence Season of Extremes Nail Polish

  1. Ik heb die Colour & Go nagellak ook, vind hem erg fijn. Ik heb nummer 04 Space Queen, hah, die namen vind ik zo grappig soms :) Maargoed, ik vind hem dus erg fijn, en het blijft ook best goed zitten bij mij (ik werk veel met m’n handen), en ik geloof dat ze maar 1,29 kosten. Nou moet je niet veel verwachten van de kleur, want hij is gigantisch doorzichtig, en vol met glittertjes in allerlei kleuren ;) En met twee lagen topcoat erop voel je dat de glittertjes er nog wat doorheen komen: Geen gladde nagels dus ;)

    Hieronder even een plaatje om te laten zien welke ik bedoel (Ik houd het meeste van enorm natuurlijk gekleurde nagellakjes, dus voor mij geen felle kleurtjes;))

  2. Heel erg jammer ! Charlotte van pinkypolish had hem ook geswacht, maar bij haar zat alles er prima op! Misschien ligt het aan jouw potje ? Het leek me wel een heel leuk zomerkleurtje !
    x Ella

Laat een berichtje achter!

