Verjaardag/Pasen cupcakes

Donderdag was mijn mama jarig en daarom maakte ik cupcakes. Omdat Pasen ook al bijna voor de voordeur staat, besloot ik de cupcakes in dit thema te maken. Benieuwd hoe ze zijn geworden en hoe ik ze gemaakt heb?Pasen

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik deze cupcakes/muffins met een pak heb gemaakt. Eigenlijk snap ik die pakken niet zo goed, want in feite moet je er 9 van de 10 keer dezelfde ingrediënten bij doen als wanneer je ze gewoon met bloem, zelfrijzend bakmeel en/of bakpoeder maakt. Voor de cupcakes zelf moet je dus gewoon doen wat op de verpakking staat, twee eitjes erbij, 75 ml water en ik heb er ook nog een beetje meld bij gedaan, ongeveer 30 ml. Mixen maar. Schep het beslag dan in vormpjes en gooi het de oven in op ongeveer 160 graden laat je de cupcakes 20 minuutjes gaar worden. De temperatuur en de tijdsduur is echt voor iedere oven verschillend, probeer dus even uit wat voor jouw oven de beste combinatie is! Het cupcakebeslag is meestal voor 12 stuks, maar ik krijg er altijd makkelijk 16 of 18 uit. Wil je minder? Dan vul je de vormpjes wat meer.

Pasen

De botercreme heb ik wel helemaal zelf gemaakt. Daar heb je voor nodig(voor ongeveer 18 cupcakes:
– 250 gram boter
-150 gram poedersuiker
-twee teetlepels cacaopoeder

Mixen maar! (Je mag ook meer poedersuiker en cacaopoeder erbij doen, dit is hoe ik ze het lekkerst vind!)

Als je cupcakes klaar zijn dien je zel wel goed af te laten koelen, omdat anders de botercreme smelt en dat wil je natuurlijk niet:-)
Doe de creme in een spuitzak, of iets dat daar op lijkt en spuit de cupcakes op, hoe jij het wilt. Ik heb ervoor gekozen om cirkeltjes te spuiten over de hele bovenkant van de cupcake, maar je kunt bijvoorbeeld ook toefjes spuiten.

Daarna strooide ik er een Paashagelslag over. een groene en bruine hagelslag met superschattige konijntjes er in. Klaar zijn je Paascupcakes!

Pasen

Hopelijk vonden jullie het leuk! Maken jullie cupcakes met Pasen?

Liefs,
Het zusje

 

10 thoughts on “Verjaardag/Pasen cupcakes

Laat een berichtje achter!

