High tea

Wat is er nu gezelliger dan lekker theeleuten en daar heerlijke hapjes bij eten? Juist, ja.. Vrij weinig. Dat vond ik ook en besloot om mijn verjaardag (in januari) te vieren met een high tea. Thee drinken (maar koffie mag ook) en daar zelf zoete en hartige hapjes bij maken, dat was mijn idee. Dat heb ik ook geweten. De avond van te voren heb ik 5 uurtjes in de keuken gestaan, op de dag zelf stond ik ook al om 08.00 te bakken, te roeren, te mengen en te smeren, om net voordat het bezoek kwam het laatste bord op de tafel te zetten. Wat een werk, maar hee! Het was het zo waard! Ik neem jullie vandaag een beetje mee naar die gezellige middag!

high-tea

Allereerst de etagere, want dat hoort bij een high tea. Lekker vrolijk met die roze linten! Op de etagere lagen cupcakes in alle vormen en maten, mini-scones met room en jam(mie) en koekjes. (Deze koekjes heb ik niet zelf gemaakt, de rest wel)

high-tea

Een bord met lekkere koekjes mag natuurlijk ook niet ontbreken. Er waren zandkoekjes (met decoratiedingetjes), koekjes met jam, koekjes met chocolade en wafeltjes.

high-tea

high-tea

Daarnaast had ik ook brownies gemaakt en mijn lieve grote zus bracht mini-tompoucejes mee en roomsoesje..Hmmmmm..

high-tea

high-tea

Een high tea is geen high tea zonder hartige hapjes, hiervan staan er helaas een aantal niet op de foto. Ik maakte zalmwraps met roomkaas, geroosterde boterhammetjes met rucolasla, parmaham en peer. Deze boterhammetjes waren er ook met gewone sla met daarop garnalensalade en mango of komkommer. Ook de wraps met forel ontbraken niet, maar ik weet echt niet meer wat ik nog meer voor die wrap heb gebruikt, erg he! Ik kan het me niet meer herinneren..Uiteindelijk heb ik nog van alle hartige dingetjes die over waren wraps gemaakt.

high-tea

high-tea

De koekjes die ik aan een lint hing, waren mijn favoriet. Dat zag er zo leuk uit!

Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien en te lezen! Organiseren jullie wel eens een high tea en wat maak je dan?

Liefs,
Het zusje

4 thoughts on “High tea

  1. Ik had zelf ook een high tea gegeven voor mijn verjaardag ! Zelf ben ik nu 4 keer in een restaurant naar een high tea gegaan. De lekkerste was in Londen, een echte Engelse high tea ! (met cupcakes :D)
    x Ella

Laat een berichtje achter!

