Review: Sabon gezichtsverzorging

Laatst liet ik jullie al een soort sneak preview zien van wat ik kocht bij Sabon. Ik heb het nu een tijdje getest en geef jullie nu een review. Wat vind ik van de producten en wat doen ze voor mijn huidje?

Sabon

Sabon is qua lichaamsverzorging (scrubs, bodylotions en handcrèmes) toch wel een favoriet. Toen het meisje in de winkel me wees op de gezichtsverzorging wilde ik dit natuurlijk ook graaaaaaaag proberen. Dus belandde er naast het cadeautje voor mama (een bodyscrub) ook wat cadeautjes voor mezelf in het mooie Sabontasje. Ik koos voor een facewash, voor de gecombineerde huid, een dagcrème voor de gecombineerde huid en een Face Polisher voor alle huidtypen. Waar mijn huid lang ‘vettig” is geweest, gaat ze steeds meer naar gecombineerd en af en toe zijn mijn wangen ontzettend droog.

 

Laten we beginnen met de facewash. De Jojoba Facial Wash. Het is een groene gel, waarvan je echt maar een drupje nodig hebt om je hele gezicht mee te wassen. De facewash gaat dus lekker lang mee. Het meisje in de winkel heeft hem een jaar lang kunnen gebruiken. Jammer aan de facewash vind ik dat deze erg naar zeep ruikt. De gel voelt fijn op mijn handen en wanneer ik hem aanbreng op mijn gezicht met wat water, schuimt hij een klein beetje. Het feit dat een facewash schuimt is vaak niet goed, maar dit is maar zo weinig dat je het eigenlijk kunt verwaarlozen. Voor mijn iets vettere T-zone is deze facewash erg fijn, maar mijn, toch al iets drogere wangen, droogt-ie erg uit. Rondom mijn neus schilfert het soms zelfs en voelt het trekkerig aan. De facewash is dus niet zo geschikt voor een drogere huid, maar voor een vettere huid is deze erg prettig. De facewash is dus prettig in gebruik voor de wat vettere huid. Ik vind het jammer dattie mijn wangen zo uitdroogt, anders zou ik hem wel blijven gebruiken.

Sabon

Op naar de dagcreme. De Jojoba Moisture Lotion. Deze ruikt echt heeeel lekker. Ik vind het soms heel licht op Zwitsal lijken. Toen ik na het gebruik zag dat mijn wangen zo droog waren kon ik lekker smeren met deze dagcreme. De dagcreme voelt heel zacht en romig aan en trekt mooi in de huid. Voor mijn droge wangen werkt ie erg fijn, maar toch krijg ik er wat onzuiverheden van. Op mijn kin zorgt-ie voor heel wat onzuiverheden, dat is wel jammer. Ik heb daar sowieso wel wat sneller last van. Maar als je een hele droge huid hebt denk ik dat deze dagcreme misschien toch wel wat voor jou is. Helemaal als je niet zo snel last hebt van onzuiverheden. De dagcreme blijf ik op mijn wangetjes wel gebruiken, vooral als ze echt droog zijn, maar mijn kin en voorhoofd ga ik vermijden. Ik wil heb graag blijven gebruiken, omdattie toch erg lekker ruikt en iets goed doet voor mijn droge wangen.

Sabon

Als laatst de Face Polisher. Ooh wat ben ik daar gek op! De Face Polisher (srub) bevat mint, dat heel verfrissend werkt. Je hebt maar een beetje nodig om je hele gezicht heerlijk te scrubben. De scrubdeeltjes zijn niet heel klein, je voelt ze goed, maar ze zijn niet zo grof als een bodyscrub. De srub reinigt de huid erg goed. Af en toe voel je het wat prikkelen, maar niet op een vervelende manier. Omdat de scrub mint bevat wil ik hem altijd weglikken, want het is dan net alsof je tandpasta op je wangen hebt, hihi. Maar ik moet wel zeggen: probeer het niet zelf, dat is geen succes, bah! Wanneer je de srub van je gezichtje haalt met lekker ruim, lauw water voelt je gezicht heel lekker fris en schoon. Ik vind het een absolute aanraden.

Sabon

Al met al ben ik vrij tevreden met de producten. Ze doen hun werk goed, alleen niet misschien voor het huidtype dat op de verpakking staat. De facewash voor de gecombineerde huid werkt beter voor de vettere huid. De dagcreme voor de gecombineerde huid werkt beter voor de drogere huid en de facepolisher doet goed haar werk.

De service bij Sabon is ook altijd erg fijn. (Behalve dan het feit dat het meisje mij producten voor de rijpere huid laat proberen en kopen..)Ik word er ontzettend vriendelijk geholpen en de producten worden ook zo leuk ingepakt. De houten schepjes en spateltjes die je krijgt vind ik ook erg leuk en handig! Toch even dat beetje meer! Maar als ik moest kiezen tussen de lichaamsverzorging en de gezichtsverzorging van Sabon, ga ik toch echt voor de lichaamsverzorging. Voor de gezichtsverzorging blijf ik toch echt bij mijn vertrouwde Janssen Cosmeceutical producten, ik kan haast niet meer zonder!

Heb jij gezichtproducten (of andere producten) van Sabon?

Hopelijk vonden jullie het leuk!

Liefs,
Het zusje

8 thoughts on “Review: Sabon gezichtsverzorging

    • Ja, ze zijn inderdaad vrij prijzig, maar aan de andere kant kan ik ze wel heel lang gebruiken, ze zijn niet binnen een maand op! Ik word alleen al blij als ik in een Sabonwinkel rondloop:-) Heerlijk!

      Liefs

  1. Hoi hoi,
    Leuk je bevindingen van div producten.
    Ik gebruik nu producten daar ben ik echt lurisch over. Breed assortiment. Zo heb ik laatst iemand uitgedaagd die verknocht was aan d scrub v sabon. Ze vond mijn scrub vele malen beter en dat voor echt stukken minder. Sabonprijs vanaf €19,95. Mijne €8,90!!
    Het oogpotlood!!! Gewoon geweldig.
    Allemaal kwaliteitsproducten uit t hogere segment.
    Je mag ze best proberen hoor. Ook ik deel graag mijn positieve bevindingen met andere ; )

    Groetjes v Maud

    • Hi Maud,
      Je maakt me wel nieuwsgierig naar die producten! Wanneer je iemand kunt laten overstappen van de Sabon scrub naar een andere, moet het wel goed zijn!

      Liefs

Laat een berichtje achter!

