Look: Koninginnedag

Hi! Fijne koninginnedag allemaal! Mijn dag kan al niet meer stuk, want het zonnetje schijnt heerlijk! Vandaag laat ik jullie mijn koninginnedag look zien. Make-up, haar en nagels:-) Koninginnedag is voor mij altijd wel een goed excuus om er een beetje als een kermis uit te zien.. Lekker veel accessoires enzo.. Ik besefte me alleen dat ik mijn roodwitblauwe lint ben vergeten, verdorie.. Achja dat was misschien ook wel écht teveel van het goede! Koekeloer snel verder voor mijn look van vandaag!
Koninginnedag

Laten we beginnen met het haar. Op koninginnedag wilt ieder meisje wel een beetje koningin zijn, of op zijn minst een prinses. Wat dragen zij? Juist, ja, kroontjes. Ik besloot met mijn eigen haar een kroontje te vlechten en daarbij een knot te maken. Geen net gekapt kapsel voor mij, ik houd wel van een beetje rommelig.. Hieronder laat ik je jullie stap voor stap zien hoe je het kapsel maakt.

Qday hairdo

1: Maak een zijscheiding en zet het bovenste haar vast naar achter.
2: Doe dit met een elastiekje en haal je staart niet helemaal door het elastiek, zo onstaat er een losse lus.
3: Neem achter je oren twee plukjes haar en maak hier twee kleine vlechtjes van. Ik vind het een leuk effect hebben als een vlecht iets dikker is dan de ander, maar je mag natuurlijk ook twee dezelfde maken;-)Plaats nu de twee vlechtjes als een soort haarband over je hoofd. Het linker vlechtje gaat naar rechts, het rechtse vlechtje gaat naar links. Zet dit vast met shuifspeldjes. Probeer je schuifspeldjes een beetje te verdoezelen door ze onder je haren te steken.
4: Het overgebleven haar breng je naar achteren en daar maak je er een staart van. Zorg ook dat je de lus van stap 2 meeneemt in je staart. Zet je haar zo vast dat het ook over het begin van je vlechtjes valt. Je kunt het ook plukje voor plukje naar achteren spelden, zodat je er zeker van bent dat het begin van je vlechtjes bedekt is.
5: Twist je staart en draai er een knotje van. Zet dit vast met schuifspeldjes.
6: Klaar. Hier zie je hoe de vlechtjes over mijn hoofd lopen. Erg makkelijk, maar zo leuk!

De make-up:
Koninginnedag is oranje. Die kleur kan dan ook zeker niet ontbreken, maar voor mij is de koningin ook goud. Ik maakte een ooglook met deze kleuren.

Koninginnedag
1: Too Faced Schadow Insurance op mijn oogleden
2: MAC Tempting op mijn bewegend ooglid
3: Uit het 12o palette de geel/goude kleur over Tempting
4: Een neonoranje kleur uit het 120 palette in de arcadeboog
5: Blend dit uit met een pasteloranje uit het 120 palette
6: Nog een beetje geel/goud opnieuw aanbrengen op het bewegend ooglid
7: Omlijn je ogen met een dunne zwarte eyeliner, in dit geval Maybelline Master Precise Liquid Liner
8: Mascare (Essence Get Big Lashes Volume Boost)
9: Op mijn wangen draag ik Gosh blush in de kleur Rose Whisper
10: Als highlighter gebruik ik Eyeko Cream
11. Op mijn lippen draag ik een heerlijke oranje kleur: Oh Juicy! van Catrice

koninginnedag

De nagels:
Ik moest en zou oranje nagels. Een mooie gelegenheid om mijn Season of Extreme nagellak in de kleur Pinp My Bright een tweede kans te geven. Hij lakt nog steeds erg fijn en dekt na drie/vier laagjes mooi. Ik houd jullie op de hoogte over het chippen:-)

Geniet van jullie koninginnedag! Op naar de vrijmarkt! Gaan jullie iets leuks doen vandaag en hebben jullie een speciale Queensdaylook?

Liefs,
Zusje

8 thoughts on “Look: Koninginnedag

Laat een berichtje achter!

