Higher Living Thee

In mijn vorige artikeltje kwam het al even ter sprake, de thee van Higher Living. Ik vind deze thee zo leuk, dat ik er een apart artikeltje voor wil maken.. Lezen jullie mee?

Dit zegt Higher Living over hun thee:

“If you’re looking for inspiration from your cup, look no further than new Higher Living.
These inspiring infusions have a vibrant taste and an inner strength that’s sure to lift your mind, body and spirit.  There are eight delectable blends to choose from, giving you an altogether fresher, bolder and tastier cup of herbal tea.
And because each one’s packed with the best, certified organic and 100% natural herbs, you can be sure you’re getting the best out of your cup.
Try one today and be inspired!”

Ik zag deze thee bij een collega en alleen de verpakking sprak me al aan. En het rook ook zo lekker. Ik besloot twee doosjes te halen. Ik wilde de Green Tea Chai, omdat deze zulke leuke kleurtjes had en ik ging voor de Sweet Chili. Dit vond ik erg interessant, want ik had nog nooit een thee gehad Spaanse chili.

Higher Living

Allereerst nogmaals de verpakking. Dit bewijst maar weer dat natuurlijk niet per direcht “stoffig” hoeft te betekenen. Deze verpakking mag toch iedereen zien. Het fleurt de hele keuken meteen op! Zie je ook de vogeltjes?

Dan de thee. Ik moet zeggen dat ik echt erg positief ben over deze thee. Ze is anders dan anders en juist dat spreekt me zo aan. Soms ben je gewoon even klaar met je Earl Grey, English Blend of aardbeienthee. Deze spicy thee is dan een leuke en lekkere afwisseling.

ingredienten

De Green Tea Chai is lekker spicy door de kaneel, kruidnagel en cardamon.

De Sweet Chili is een beetje spicy door de kaneel, cardamon, kruidnagel, gember en natuurlijk de chili. Deze smaken worden wel weer wat zachter gemaakt door de cacao. Jup, er zit chocolade in deze thee. Dat is lekker! Normaal houd ik daar niet zo van, maar ik moet bekennen dat het deze thee net even iets meer geeft. Je proeft als het ware een klein hart van chocolade en dat hart heeft een randje van de spicy smaken. Heel vreemd, maar heel lekker. Het prikkelt je tong en de smaak blijft ook nog even nadat je je thee op hebt in je mond hangen.

Deze theetjes lijken wel een beetje op elkaar, omdat ze beiden kaneel, cardamon en kruidnagel bevatten. Ze hebben me dus wel ontzettend nieuwsgierig gemaakt naar de andere smaken. In totaal zijn er 16 smaken waaruit je kunt kiezen. Allemaal in zo’n vrolijk doosje.

Op sommige doosjes staan ook serveer tips. Op de Sweet Chili staat bijvoorbeeld hoe je er je eigen Iced Tea van kunt maken. Op de website van Higher Living staan nog meer tips. Neem daar zeker eens een kijkje!

Als je het doosje openmaakt staat er in het “dekseltje” ook een boodschap.
Sweet ChiliGreen Tea Chai
Ik vind het wel een beetje op een geheime boodschap lijken. Je maakt het doosje open, ziet ineens de booschap staan en maakt het gniffelend weer dicht.. Hihi. Een erg leuk idee vind ik zelf! Zo laat Higher Living zien welke je smaken je eventueel nog lekker vindt.
Ik haalde deze thee bij De Tuinen voor €2,46. De Green Tea Chai bevat 20 zakjes, de Sweet Chili bevat15 zakjes!
Hopelijk vonden jullie het leuk! Zijn jullie al bekend met de thee van Higher Living?

 

Liefs,
Zusje
4 thoughts on “Higher Living Thee

    • Ja echt doen! Ik vind ze erg lekker. Deze smaken zijn eigenlijk wel een beetje herfst/winter smaken vind ik.. Ga nog op zoek naar iets “frissers” ..

      Liefs

Laat een berichtje achter!

