Top 5: Favoriete parfums

Vandaag laat ik jullie kennismaken met mijn 5 favoriete parfums. Ik draag iedere dag parfum. Ik vind het heerlijk als andere mensen lekker ruiken. Dat als iemand langs je loopt, je een heerlijke parfum ruikt. Als ik zonder parfum de deur uit ga ben ik altijd een beetje kriebelig, maar eigenlijk zit er standaard wel een parfum in mijn tas, of twee, of drie.. Snuffelen jullie mee?

Parfum

Laten we beginnen met Replay For Her!
Replay For Her!

Ik ken deze geur nu vier jaar en nog steeds verveelt ze me niet. Ik droeg deze geur elke dag tijdens een vervelende snuffelstage van twee weken. Deze geur doet me er af en toe nog wel eens aan denken. Dat ik deze geur toch nog graag draag zegt genoeg. Ik vind haar heerlijk. Het is een hele frisse en “normale” geur en valt bij veel mensen daarom ook wel in de smaak. De geur bevat de verschillene geurnoten. In het begin ruik je de citrusnoot, daarna ruik je de gala-appel en pruim. De tonkabonen ruik je erna heel goed. De geur ruik je niet de hele dag, je zult dus gedurende de dag nog eens een beetje moeten opspuiten. Nouja, moeten, wat jij wil natuurlijk!
Het flesje is rond en plat en heeft een soort bloemmotief. Op het dopje staat Replay gedrukt en de rand bevat kleine bolletjes. Het doet me een beetje aan kant denken..Replay For Her! kost €26,- voor 40 ml, dat valt dus reuze mee voor een lekker fris geurtje.

DKNY Be Delicious

DKNY

Ook bekend onder de naam: Het groene appeltje. Wat een heerlijk zoete geur is dit, met een klein zwaarder randje. Ik ben er dol op. DKNY combineert hier de geur van groene appels met exotische bloemen en houtnoten.Ruik je het al?… Ik moet voor de geur wel echt in de mood zijn. Ik vind deze geur niet ALTIJD lekker, maar daarom maakt het deze geur voor mij zo speciaal. Je hoeft maar een of twee keer te spuiten en je kunt een groot deel van de dag lekker je gang gaan, dan komt er af en toe zo’n heerlijk zoet vleugje DKNY voorbij. Spuit je meer op dan kan het wat zwaar ruiken, ben hier dus voorzichtig mee.
Het flesje heeft de vorm van een appel (natuurlijk). Een originele vorm dat perfect past bij de geur die in het flesje zit. Let goed op in jouw parfumwinkel, deze geur gaat vaak samen met een leuke actie!

Lady Million
Lady Million

Paco Rabanne weet wat vrouwen willen wat mij betreft. Ik ben zelf dol op zoete geuren en houd niet zo van de zwaardere geur, maar Lady Million is perfect. Ze is wat zwaarder, maar ergens ruik ik ook het zachte in de geur terug. Dat spreekt mij erg aan. De geur start met oranjebitter en framboos, vervolgens ruik je de heerlijke oranjebloesem, samen met jasmijn en de nectar van witte pioenrozen. De geur sluit af met een combinatie van honing, vanille, amber en patchouli.

Het flesje is gemaakt in de vorm van een diamant en in de dop staat Lady Million gegraveerd. Lady Million kost €49,- voor 30 ml. Deze geur is prijzig, maar haar geld absoluut waard.

La Perla – J’aime Les Fleurs
La Perla

Deze geur kocht ik een aantal jaren geleden in Bella Italia in The Mall, een mooi groot outlet center. Wat een heerlijke geur. Mijn moeder, mijn zus, mijn tante en ik hebben allemaal al één of meerdere flesjes gehad. Toen we erachter kwamen dat deze geur toen nog niet in Nederland te koop was, kochten we het jaar daarna weer deze geur. En weer en weer. Nog steeds is ze in Nederland helaas slecht verkrijgbaar.

J`Aime Les Fleurs lijkt op de J’aime editie van La Perla, alleen heeft J’aime Les Fleurs een blauwig flesje in plaats van het zacht roze. De geur start met fresia, grapefruit en appel. Vervolgens ruik je het zachte van pioenroos, meidoorn en perzik. De geur sluit prikkelend af met sandelhout, amber en musk. Nu ben ik geen groot muskfan, maar in deze geur is het zo subtiel dat zelfs ik het kan verdragen.

De verpakking is vrij simpel gehouden en loopt conisch, met een platte bovenkant. Een flesje van 100 ml kost €72,-.

BOSS ORANGE
BOSS

“Baby you can drive my car” zing ik altijd in mijzelf als ik aan deze geur denk, of haar opspuit. Mijn absolute absolute absolute favoriet. Geen enkele andere geur kan  haar van haar troon verstoten. Echt niet! De geur met appels en witte bloem, vanille en sandelhout heeft mijn hart gestolen. In een kleine twee jaar tijd heb ik drie flesje helemaal opgemaakt.

Het flesje is rechthoekig en langwerpig. De zijkantjes zijn van metaal en aan een kant staa BOSS gegraveerd. Ja, BOSS ORANGE is echt mij stip mijn nummer 1. Voor €43,- is een flesje van 30 ml helemaal van jou. Ook deze geur gaat vaak samen met een leuke actie!

Het leuke aan geuren vind ik dat ze heel veel herinneringen met zich meebrengen. Hele leuke, vervelende, grappige herinneringen en iedere geur heeft zijn eigen herinnering.
Parfum

Hopelijk vonden jullie het leuk! Hebben jullie ene favoriete geur?

Liefs,
Zusje

6 thoughts on “Top 5: Favoriete parfums

  1. Leuke top 5 heb je orange wommen is ook 1 van mijn favorieten samen met lady million en het groene appeltje van dkny flora van gucci is zoeken fijne geur samen met flower party van yves roche en bami let`s dream is deze mijn top 6

Laat een berichtje achter!

