Cupcake ontbijt

Cupcakes als ontbijt! Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar toch is het mogelijk! Ben je je broodje, boterhammen, yoghurt met muesli (of dat wat je ook eet het ’s ochtends) een beetje beu? Dan heb ik een heel leuk en lekker alternatief voor je. Muesli cupcakes (naast een bakje yoghurt). Oké, het lijkt misschien wel veel op je yoghurt met muesli, maar stiekem vind ik dit veel leuker om te eten. Kijken jullie mee naar het receptje?
Cupcake ontbijt

Eigenlijk begin je gewoon met een normaal cupcakebeslag (12 stuks) en daarvoor heb je nodig:
100 gram zelfrijzend bakmeel
1 theelepeltje bakpoeder
100 gram boter
2 eieren
2 zakjes vanillesuiker
50 ml melk

Zorg ervoor dat alles op kamertemperatuur is en je boter zacht. De boter kun je eventueel 20 seconden in de magnetron zetten, dan mixt deze makkelijker en krijg je geen klontjes.
Vervolgens ga je mixen, mixen, mixen, mixen, mixen.

Dan voeg je 100 gram muesli toe. Je mag helemaal zelf kiezen welke variant je neemt. Ik heb er zelf een met noten gekozen. Spatel de muesli goed door je beslag. Ik heb zelf daarna nog iets meer muesli door mijn beslag gedaan, maar ook dit mag je helemaal zelf bepalen.

Cupcake ontbijt

Schep vervolgens met een ijsknijper of twee lepeltjes je beslag in cupcakevormpjes. Dit kunnen papieren zijn, of siliconen. Plaats ze in een voorverwarmde oven op ongever 170 graden en laat de cupcakes 20 minuutjes bakken. Ze worden een beetje goudbruin aan de bovenkant! Ik verwarm mijn oven altijd voor op 170 graden, maar als ik de cakejes ga bakken, zet ik de oven lager, omdat het anders verkeerd afloopt. Iedere oven is anders, dus probeer even uit wat voor jouw oven het beste werkt!

Wanneer je cupcakes lekker warm in de oven staan, kun je ondertussen wat bakjes met yoghurt vullen. Ook hierin ben je weer helemaal vrij. Ik heb voor magere yoghurt gekozen, maar ook vanille yoghurt is erg lekker. Waarschijnlijk als je bakjes zijn gevuld, zijn je cupcakes nog niet klaar. Nu kun je nog andere dingen voorbereiden voor het ontbijt, of lekker je nagels lakken of een boekje lezen.

Als je cupcakes klaar zijn (en je nagels droog) dan kun je ze gelijk serveren. Ze zijn een beetje warm namelijk ook erg lekker. Maar je mag ze natuurlijk ook laten afkoelen.

Cupcake ontbijt

Je kunt deze combinatie ook erg goed als tussendoortje of toetje eten. Je kunt zelfs je yoghurt met muesli makkelijk onderweg eten. Ik vind het zelf nooit zo lekker om in de ochtend mijn yoghurt met muesli al samen in een bakje te doen en mee te nemen voor onderweg of als lunch. Nu kan dat wel! Yoghurt in een bakje, cupcake in een ander bakje en wanneer je trek hebt kun je dit lekker oppeuzelen, zonder dat de muesli week is geworden! Tof toch!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Maken jullie wel eens cupcakes als ontbijt?

Liefs,
Zusje

11 thoughts on “Cupcake ontbijt

    • Haha! Wat je natuurlijk ook kunt doen, is het de avond van te voren al maken. In een goed afsluitbaar bakje bewaren en de volgende ochtend lekker opsmikkelen;-)

      Liefs

    • Dank je! Voordat ik de deur uit ga, krijg ik zelf ook niets door mijn keel. Ik ontbijt altijd in de trein. Soms heb ik geen zin in mijn boterhammetjes en dan vind ik dit wel een leuke hippe oplossing.

      Liefs

Laat een berichtje achter!

