Modeshow MLY

Woensdag heb ik iets heel leuks gedaan. Een collega nodigde mij en een vriendinnetje uit om mee te gaan naar een modeshow van MLY. Daar zeiden wij natuurlijk volmondig ja op. Woensdag 23 mei stonden wij dan ook om 19.30 bij Rob Peetoom in Eindhoven. De locatie van de modeshow. Ik nam wat foto’s, helaas niet met de goede camera, maar met mijn mee-onderweg cameraatje, en deel deze nu graag met jullie, want oh! wat was het een gave show.

Eerst een beetje achtergrond informatie.
Emily Hermans is een Eindhovense modeontwerpster. Ze is vooral bekend om haar zelf ontwikkelde knitwear, maar daarnaast ontwerpt ze ook geweven en geprinte kleding. MLY, het label van Emily, heeft echt een eigen signatuur door de ritmische en grafische patronen. Emily’s voorkeur gaat uit naar ambachtelijkheid. Ze werkt graag met productietechnieken zoals breien, weven en (digitaal) drukken. De basismaterialen voor de stoffen ontwikkelt ze veelal zelf en het grootste deel van de fabricage vindt in Nederland plaats.  Emily heeft al eerder shows gedaan voor onder andere de Amsterdam International Fashion Week. www.mly.nl

Modeshow MLY

De jumpsuit in het midden vond ik zoooooo te gek. Dat is wel echt een wishlist’er.

Modeshow MLY

Ik was ontzettend onder de indruk van het haar van de modellen, maar vooral ook van de make-up. Na afloop vroeg ik aan twee meiden of ik een foto mocht maken van de make-up. De modellen waren trouwens echt prachtig.

Modeshow MLY

Linksboven zie je Emily (links) en een dame van Rob Peetoom.

Hapjes en drankjes na afloop. Kijk die lekkere sushi eens.

De collectie die zij tijdens onze modeshow toonde heette “Bunch of Flowers.” Geïnspireerd op bloemen, maar niet de gebruikelijke bloemenprint die wel al kennen. Jannissima verzorgde de accessoires en door de medewerkers van Rob Peetoom werd het haar en de make-up gedaan.
Na de show was er de gelegenheid om de kleding en accessoires te kopen.

Ik vind Emily echt een toffe ontwerpster. Ze is, ondanks dat ze op veel plekken (in de wereld) shows heeft, zo lekker normaal. Dat mag ik wel. Ik heb zelf ook als eens een jurk van haar mogen dragen.

Eindhovenjurk

De plattegrond van Eindhoven op de jurk

OPI

Dit is toch te gek!

Bij Rob Peetoom was er een stuk wand vol met OPI nagellakjes. Ik was er niet weg te slaan. Lythe en ik hebben nog een hele poos de potjes rechtgezet.. Tja..

We vertrokken natuurlijk niet zonder goodiebag, maar daar maak ik nog een apart artikeltje over!

Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien!

Liefs,
Zusje

3 thoughts on “Modeshow MLY

Laat een berichtje achter!

