Kiko Cosmetics

Wanneer ik in Italië ben (dit klinkt alsof ik er maandelijks kom. Ik kom er hooguit één keer per jaar) loop ik altijd even een winkel van Kiko in. Kiko is een Italiaans cosmeticamerk, dat ook verkocht wordt in Engeland, Duitsland, Spanje, Portugal en Frankrijk. Naast make-up en nagellak verkopen ze ook gezichts- en lichaamsverzorging. Het hele pakket dus! Het leuke aan Kiko is dat de prijs/kwaliteit verhouding erg interessant is. Voor een paar euro’s heb je kwalitatief goede make-up. Ook deze keer liep ik even naar binnen om te snuffelen en kwam niet met lege handen naar buiten.

Kiko

Kiko heeft op dit moment een leuke lijn die Active Colours heet. Deze lijn bestaat uit 14 oogpotloden, 14 waterproof eyeliners, 10 verschillende kleuren mascara en 6 verschillende kleuren lipgloss. In  eerste instantie dacht ik dat de lijn gebaseerd was op de Olympische Spelen. (Hebben jullie trouwens gezien dat heel veel vrouwelijke sporters mooie verzorgde en gelakte nagels hebben. En de make-up van een aantal turnsters. Dat vind ik echt tof!) Nou, ik had niet helemaal ongelijk. Bij thuiskomst deed ik wat research en zag dat het een make-up lijn is met een knipoog naar sport. De verschillende kleuren lipgloss staan voor de 6 verschillende landen waar Kiko wordt verkocht. De lipgloss wordt niet in de langwerpige huls verkocht, zoals we die allemaal kennen, maar in een klein potje. Zo een waar ook vaak lipbalsem in zit. Op de deksel van de gloss staat de vlag van het land waar de kleur voor staat.

De lipgloss die ik heb is de kleur 06 Pink Flamingo (France). (Ook deze informatie heb ik van internet moeten halen, in de winkel en op het product zelf staat hier haast niets over.) Het is een peachy-roze kleur en voelt heel romig aan. Een groot pluspunt is dat deze lipgloss niet zo plakkerig is. De lipgloss geeft een subtiel kleurtje aan je lippen. Daarnaast ruikt en smaakt de lipgloss heel lekker zoet en een beetje vanille-achtig. Ook zeker een pluspunt. Deze lipgloss kost €4,90, wat ik absoluut een heel leuk prijsje vind.

Zoals jullie zien, staat inderdaad de Franse vlag op dit doosje. In de winkel dacht ik daar alleen even anders over. In de winkel lag het doosje zo, dat het leek alsof het niet de Franse vlag, maar de Nederlands vlag was. Die MOEST en ZOU ik hebben, dat begrijp je! (Ik dacht nog steeds dat het met de Olympische Spelen te maken had, ik had nog geen research gedaan). Dus ik liep, hupsakee, met twee potjes (een voor mijzelf en een cadeautje) naar de kassa. Pas later zag ik dat het niet de Nederlandse, maar de Franse vlag was. Tja. Frankrijk. Ik heb werkelijk niets met Frankrijk, helemaal niks! Gelukkig vind ik de kleur heel mooi, dus dat is een meevaller. Dan draai ik het doosje maar zo dat het de Nederlandse vlag lijkt.

Op weg  naar de kassa bleef er ook nog een nagellakje aan mijn nagels plakken. Er stond een rekje met verschillende crackle-lakjes. Voor €2,50 nam ik een zilverkleurige mee. Zilver vind ik bij veel kleuren leuk (rood, roze, blauw, groen) dus daar kon ik niet zoveel fout mee doen. Het lakje lakt fijn, mits het een beetje gekoeld is. Wanneer het lakje warmer is gaat het erg klonteren en heel dik op je nagels liggen. Het lakje moet dus ook vrij dun worden aangebracht voor een mooi resultaat. Verder droogt het lakje wel snel, blijft het goed zitten.

Kiko is helaas alleen verkrijgbaar in de bovenstaande landen en levert ook niet naar Nederland. Maar ben je ooit in een van deze landen, neem dan zeker even een kijkje. Het is echt een aanrader. Wil je meer informatie over Kiko, bijvoorbeeld over hun producten of verkooppunten, neem dan even een kijkje op de site. De dichtsbijzijnde verkooppunten in Duitsland zijn onder andere Oberhause en Düsseldorf.

Hopelijk vonden jullie het leuk! Hebben jullie al eens van Kiko gehoord of er iets van gebruikt? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Liefs,
Zusje

Laat een berichtje achter!

