Hotspot: Radio Royaal op Strijp-S

Oeoeoeoeoeoe jongens! Ik heb een leuke nieuwe hotspot op mijn lijstje erbij en ik ben er weg van! Afgelopen dinsdag ben ik een hapje gaan eten met mijn stagebegeleiders, als een soort afscheid-maar-eigenlijk-nemen-we-toch-niet-echt-afscheid-etentje. We gingen naar een nieuw plekje in Eindhoven. We gingen naar Radio Royaal op Strijp-S. Een heel tof restaurant dat huisvest in een voormalige machinekamer van Philips! Dat klinkt toch alleen al te gek!

Radio Royaal opende haar deuren voor het eerst tijdens de Dutch Design Week 2011, ook in de machinekamer. Nu, sinds kort, is het geen pop-up DDW concept meer, maar een “vast” restaurant! Tijdens de DDW/Food Inspiration Days ben ik er ook al eens geweest, maar toen alleen voor een drankje. Het concept sprak me toen al heel erg aan.

Je ziet nog goed dat dit een voormalige machinekamer is, doordat er daadwerkelijk nog machines is het pand staan en de industriële sfeer behouden is. Een sfeer waar ik sowieso al van hou. Er is een mooie open keuken en er staat een gezellig aantal tafeltjes. De industriële tafels zijn gedekt met wit kraakhelder linnengoed. Aan de tafels staan stoelen geschoven die vroeger in de aula van de basisschool stonden. Kennen jullie die? De combinatie van die industriële sfeer, het verzorgde, het lekkere eten en het ontzettend vriendelijke personeel, maakt dat het echt een hele fijne plek is om te vertoeven. Nu kun je er alleen nog dineren, maar vanaf september komt er een een lunchkaart. Die ga ik zeker ook proberen!

Wat heb ik gegeten?
Mijn voorgerecht bestond uit gefrituurde vis, garnaaltjes, inktvisjes, wangetjes met een citroenmayonaise. Heerlijk! Als hoofdgerecht koos ik voor mosselen in knoflook. Oh! Heerlijk! En mijn toetje bestond uit een witte chocolade parfait met gemarineerde perzik en wat chococrumble. Heerlijk! En natuurlijk een lekkere witte wijn! Ik heb echt genoten!

Radio Royaal

Echt, als je eens een keer in een leuke atmosfeer, lekker wil eten, probeer dan eens Radio Royaal. Het is gewoon weer net effe wat anders. Het zijn niet de standaard gerechten die we allemaal al kennen.

Dit was mijn eerste keer dineren daar, maar zeker niet de laatste!

De eigenaren van Radio Royaal zijn overigens ook de eigenaren van Hotel de Goudfazant in Amsterdam, misschien kennen jullie dat! Ook weer een concept in een voormalige fabriek. Ik vind deze originele manier van “herbestemmen” zo bijzonder!

Radio Royaal

Ik hoop dat jullie het leuk vonden en dat jullie eens een kijkje gaan nemen! Wat zeg ik, een kijkje gaan nemen, een hapje gaan eten!

Liefs,
Zusje

Laat een berichtje achter!

