Zelf een interieurstuk maken!

Vanochtend werd ik wakker met een bos takken voor mijn neus. Nee! Geen paniek! De takken staan daar al een tijdje, ik weet dat ze er staan en ze staan daar prima! Alleen vandaag brachten deze takken mij op een idee. Je kunt deze takken namelijk heel goed zelf maken. Op die manier heb je een leuk en goedkoop “pronkstuk” in je kamer. en het maakt niet eens uit in welke kamer! Lezen jullie mee verder?

Wat heb je nodig voor dit projectje?
-Een paar grotere takken
-Verf in een spuitbus (wit of cremekleurig) of welke kleur jij graag wil!
-Kranten
-Decoratie (die kan hangen)
-Muziek

Maak allereerst een fijne boswandeling en zoek naar takken die jij groot en mooi genoeg vindt. Neee! Niet van de bomen trekken, gewoon takken die op de grond liggen! Neem er 5 of 6 mee. Als je dan weer thuis bent en je (of je ouders) de krant hebt gelezen leg je deze gespreid op de grond en leg daar je takken op. Zet je muziek aan! Natuurlijk heb je je verf al eerder gehaald bij de winkel, of misschien had je deze nog staan. Spuit nu van een afstandje de verf op de takken. Doe dit net zolang totdat het voor jou de juiste dekking heeft. Ik vind het wel een gaaf effect hebben als je de kleur van de tak nog ziet. Maar dat is helemaal aan jou. Laat de takken nu drogen en kijk of het jouw gewenste resultaat is. Vind je het te licht dan spray je nog wat verf op de takken, vind je het te dekkend, kun je er met een schuurpapiertje langs gaan.

Nu zijn het jouw gewenste takken. Je kunt ervoor kiezen om ze, net zoals ik, in een vaas te zetten. Je kunt er ook voor kiezen om ze met een leuk koord samen te binden en ze ergens neer te leggen. Wanneer je ze in een vaas zet kun je nu je hangende decoratie in je takken hangen. Ik heb een oudhollandse kamer en er hangen dus rood-wit-blauwe spulletjes in, ook wat cremekleurige hartjes en een oud hartje. Maar je kunt gebruiken wat jij leuk vindt! Bij liggende takken kun je deze decoratie ook gebruiken, maar het is dan ook leuk om “liggende” decoratie te gebruiken. Bloemen zijn hier ook heel leuk bij. En wat dacht je van cupcakes tijdens een feestje!

Voor leuke decoratiespulletjes kun je eens een kijkje nemen bij kleine interieurzaakjes, maar ook Xenos, Hema en Blokker hebben leuke dingetjes voor een prikkie. De V&D heeft ook altijd een hoekje met afgesprijsde spulletjes, soms ook decoratiedingetjes, of spulletjes die je daarvoor kunt gebruiken! Wees creatief en maak je eigen unieke stuk!

Zo staan mijn takken op mijn kamer, bij mijn sjaals en naast mijn bed!

Hopelijk heb ik jullie een beetje kunnen inspireren om aan de slag te gaan en vonden jullie het leuk!

Liefs,
Zusje

2 thoughts on “Zelf een interieurstuk maken!

Laat een berichtje achter!

