Dress Red Day

Heh? Een blogpost in het rood? Ja, dat klopt! Aanstaande zaterdag 29 september is het weer zover. Dress Red Day 2012. Weet jij al welk rood kledingstuk jij aantrekt? Nee? Kijk dan even verder, misschien heb ik wel leuke inspiratie-outfits voor je!

 

Dress Red Day? Wat is dat eigenlijk?
Ik ben op onderzoek uitgegaan, het enige dat ik wist is dat Dress Red Day een actie was van de Hartstichting, maar waarom precies wist ik niet. Ik ben naar de website van de Hartstichting gegaan en dit is wat zij zeggen:

“Hart- en vaatziekten zijn doodsoorzaak nummer één bij vrouwen en dat weet lang niet iedereen. Door middel van Dress Red Day vraagt de Hartstichting hier extra aandacht voor. Ze vragen alle vrouwen in Nederland (maar ook mannen mogen meedoen, hoor!) op 29 september iets roods te dragen om aandacht te vragen en betrokkenheid te tonen voor hart- en vaatziekten.”

Ik vind het een goede en ook een “leuke” actie, als ik dat zo mag zeggen. En als je nu in paniek raakt, omdat je niet weet hoe je je zaterdag moet kleden, heb ik wat inspiratie-outfits voor je!

Draag een rood vest op een mooie jeans. Wit shirt eronder, Converse aan (met een rood randje) and you’re ready to go!

Of wat dacht je van een rode broek! Met een lang blauw vest, een hippe sjaal en weer je Coverse All Stars, ben je lekker sportief/casual. Wie zegt dat rode broeken “Kak” zijn!?

De linkse foto geeft de juiste kleur weer!

Wil je iets netter voor de dag komen, dan is het misschien leuk om een wijnrode blouse aan te trekken. Met een zwarte kokerrok of mooie jeans eronder ben je om door een ringetje te halen!

Heb je geen rood kledingstuk en geen tijd of budget om het te gaan halen, maar wel rode schoentjes in huis? Dan doe je die toch lekker aan! Gecombineerd met een leuk jurkje toon ook jij je betrokkenheid op 29 september!

Draag zaterdag ook je mooiste rode lipstick, je tofste rode nagellak en rode sieraden!

Heb je inspiratie kunnen opdoen? Mijn favoriete outfits zijn de rode broek met het blauwe vest en de rode schoenen met het jurkje! Ik weet nog niet welke ik ga dragen..

Dus! Kijk snel in je kledingkast of je een shirt, broek, rok, jurk of desnoods een onderbroek in je kast hebt en draag het 29 september! Niet? Dan heb je een mooi excuus om lekker te shoppen! (Wel iets roods he!)

Hopelijk vonden jullie het leuk!

Liefs,
Zusje

2 thoughts on “Dress Red Day

Laat een berichtje achter!

