Homemade kruidenboter

Goed, toen ik een paar artikeltjes terug schreef dat ik van alle boters alleen de bodybutter lekker vind, loog ik. Denk ik. Een beetje. Er namelijk nog een boter die ik heerlijk vind: Kruidenboter! Ik heb een supersnelquickvliegensvlug klein receptje voor jullie, want wat is er nu leuker (en lekkerder!) dan je eigen kruidenboter maken?

Homemade kruidenboter

 

Ik vond in de vriezer een zakje bieslook en een zakje Italiaanse kruiden. Ja, ja, ik weet het, het zijn geen verse kruiden. Ja, dat is het lekkerst en het best, maar hee, soms is er niets mis met snel en makkelijk!

Wat heb je nodig:
– Boter
– Kruiden die jij lekker vindt, ik gebruikte in dit geval dus bieslook en Italiaanse kruiden
– Een teentje knoflook
– Een beetje zout en peper

Homekruidenboter

Ik heb alles op gevoel gedaan, dus het lastig om exacte hoeveelheden te geven, maar ik heb ongeveer 3 eetlepels boter gebruikt en ongeveer twee eetlepels bieslook en eenzelfde hoeveelheid Italiaanse kruiden. Het teentje knoflook heb ik heel fijn gesneden. Vervolgens meng je alles en voeg je naar eigen smaak zout en peper toe. Klaar is je eigen homemade kruidenboter! Heerlijk. Pak de afgebakken broodjes en toastjes er maar bij en smullen maar!

Homemode kruidenboter

Hopelijk vonden jullie het leuk en maken jullie het ook eens! Heb je wel al eens zelf kruidenboter gemaakt en welke kruiden gebruik jij dan?

Liefs.
Zusje

One thought on “Homemade kruidenboter

Laat een berichtje achter!

