Makkelijke voor-twee-personen-maar-eet-hem-gerust-alleen appeltaart

De zender die ik het aller aller aller aller allerliefst kijk is 24Kitchen. Vooral Rudolph van Veen met zijn Bakery heeft echt mijn hart gestolen. Hij maakte een studentenappeltaart en dat was de inspiratie voor mijn nog makkelijkere voor-twee-personen-maar-eet-hem-gerust-lekker-alleen appeltaart. Inderdaad, een appeltaart voor twee, maar je kunt hem zo groot of klein maken als je zelf wil. Je kunt ook een appeltaartje voor één persoon maken. Maar deze voor twee personen heeft een leuk formaatje.. En ik kan je verklappen, in je eentje kun je deze ook wel op hoor…..

Makkelijke Appeltaart

Het enige dat je nodig hebt zijn:
– 3 appels
– Bloem
– Boter
– Suiker
– Eventueel wat kaneelpoeder
– Eventueel amandelstukjes
– Poedersuiker
– Slagroom

We beginnen met het deeg. Nouja, deeg. Het zou een makkelijke appeltaart worden, dus we maken alleen kruimels. Mix de bloem, boter, suiker en een beetje kaneelpoeder. De hoeveelheden heb ik op gevoel gedaan. Ongeveer 60 gram bloem, 30 gram boter en 50 gram suiker. Ik voegde ook wat amandelstukjes toe, omdat ik dat heel lekker vind bij appel. Wrijf, mix, kneed totdat je kruimels hebt. Leg deze op een bakplaat, met bakpapier, zet de oven op 170 graden en laat ze ongeveer 20 minuten tot een half uur bakken.

IMG_2419

De appels schil je, snijd je in blokjes en roert er wat kaneelpoeder door. Dit Doe je in een kom en laat je even staan. Wanneer de kruimels klaar zijn, zet je de appels 1 minuutje in de magnetron, of je bakt ze kort in een pan. Daarna doe je de kruimels op de appels en zet het nog even in de oven. Ongeveer 5 minuten op 170 graden.

IMG_2423

Klaar is je makkelijke appeltaart. Lekker wat poedersruiker strooien en flinke toef slagroom en smikkelen maar. Je kunt het delen en op twee bordjes doen, maar je kunt ook lekker een toef slagroom in de kom spuiten en uit de schaal eten! Dat geeft een cosy gevoel en scheelt afwas;-)

IMG_2421

Hopelijk vonden jullie het leuk. Ik heb in ieder geval genoten!

Liefs,
Zusje

Laat een berichtje achter!

