Nieuwe kwasten: Real Techniques

Ik heb ze! Eindelijk! Na maanden wegdromen bij de foto’s en filmpjes van deze kwasten heb ik dan eindelijk een groot deel van de collectie in mijn bezit! En wat ben ik er blij mee! Ik heb het over Real Techniques. De kwasten van Make-up Artist én Beautyblogger Samantha Chapman. Een van de twee Pixiwoo-zussen. Dankzij mijn zus ben ik al een paar jaar groot fan van deze zussen. Ik kijk regelmatig hun filmpjes op YouTube en kreeg daarom ook meer informatie over de Real Techniques! Her en der las ik ook meer reviews en met kerst vroeg ik dan mijn eerste set kwasten. Ook voor mijn verjaardag vroeg ik ze en bestelde nog twee losse kwasten.

Real Techniques (32)

Kijken jullie mee naar mijn nieuwe beauties?

Real Techniques (3)

Ik start met de set die ik met kerst kreeg van mijn zus! Dit is de “your eyes/enhanced” starterset. Deze set bevat 5 kwasten die geschikt zijn voor het aanbrengen van oogschaduw. Ook bevat de set een mapje, waarin je de kwasten kunt bewaren. Handig voor in je make-up la of op reis.

Real Techniques (4)

Real Techniques (5)

Op de achterkant staat welke kwasten deze set bevat en waarvoor ze gebruikt kunnen worden.

 

Real Techniques (9)

De Base Shadow Brush. Voor het aanbrengen van oogschaduw over hele ooglid. Omdat deze kwast een beetje in een punt loopt, vind ik hem ook fijn om te gebruiken in de arcadeboog.

Real Techniques (10)

De Brow Brush. Voor het bijwerken van je wenkbrauwen. Deze kwast kan ook gebruikt worden voor een lijn rondom je wimperrand, bij Smokey Eyes.

Real Techniques (11)

De Accent Brush. Deze kwast brengt mooi highlighter aan onder je wenkbrauw en in je binnenste ooghoeken.

Real Techniques (8)

De Pixel-Point Eyeliner Brush. Een kwastje voor eyeliner. Persoonlijk vind ik deze kwast iets te ‘vol’ voor eyeliner. Maar wanneer je een mooie dikke lijn wilt, die overgaat in een wing, is het heel mooi. Ook voor een lijntje onder de ogen kan deze kwast goed gebruikt worden.

Real Techniques (7)

De Delux Crease Brush. Voor het aanbrengen van oogschaduw op je ooglid en in de arcadeboog. Deze kwast kan ook voor blenden worden gebruikt. Daarnaast werkt-ie ook erg fijn voor het aanbrengen van concealer.

 Ook voor mijn verjaardag kreeg ik een mooie set. Wederom van mijn zus. Om precies te zijn de “your base/flawless” Core Collection. Deze set bevat 4 kwasten voor het gezicht en ook weer een bewaarmapje.

Real Techniques (13)

Real Techniques (14)

Real Techniques (15)

Real Techniques (16)

De Buffing Brush. Deze kwast kan gebruikt worden voor het aanbrengen van poeder en minerale foundation.

Real Techniques (17)

De Detailer Brush. Een kwastje voor concealer of lipstick. Ook zou deze kwast voor oogschaduw kunnen worden gebruikt.

Real Techniques (19)

De Contour Brush. Voor het aanbrengen van highlighter of bronzer om te contouren.

Real Techniques (18)

De Pointed Foundation Brush. Deze kwast is geschikt voor het aanbrengen van vloeibare foundation. Persoonlijk vind ik deze kwast te klein voor het aanbrengen van foundation. Ik zou deze gebruiken voor het aanbrengen van concealer.

 Real Techniques (28)

Als laatst de twee kwasten zie ik zelf nog bestelde. De Stippling Brush en Blush Brush.

Real Techniques (20)

Real Techniques (22)

Real Techniques (21)

De Stippling Brush kan gebruikt worden voor het aanbrengen van verschillende soorten foundation en blush en zorgt voor een airbrush-effect.

Real Techniques (24)

Real Techniques (23)

Real Techniques (25)

De Blush Brush. Deze kwast wilde ik het aller aller allerliefst. Deze kwast kan gebruikt worden voor het aanbrengen van blush, highlighter en contouren.

Real Techniques (27)

Mijn favoriete kwasten zijn de Blush Brush, de Contour Brush, de Buffing en Stippling Brush, de Base Shadow Brush en Accent Brush. Denk ik. Kiezen is lastig, want ze zijn allemaal te gek. Ze liggen heel fijn in de hand en zijn lekker licht. Misschien gebruik je de kwasten niet op de manier waarvoor ze gemaakt zijn, maar ze werken heerlijk. Ik las dat iedereen schreef dat deze kwasten zo ontzettend zacht zijn. Oh Boy! Wat is dat waar! Mega zacht! Daarnaast vind ik het leuk dat iedere “lijn” kwasten zijn eigen kleur heeft. Zo houd je ze makkelijk uit elkaar. Om helemaal niet meer te vergeten waarvoor de kwasten zijn, staat het ook nog eens op de kwast zelf! Handig!

Toen ik de kwasten zag, moest ik gelijk denken aan het vachtje van onze hond! Zwart/wit en even zacht!Real Techniques (31)

Real Techniques (29)

De set met kwasten voor de ogen komt uit Londen en de andere kwasten bestelde ik samen met mijn zus bij Iherb.com. Het is veel goedkoper om ze daar te bestellen dan hier in Nederland. Zelfs met de “hoge” verzendkosten. Daarnaast kwam de bestelling megasnel binnen. Vrijdagmiddag/avond bestelden we ze, maandagmiddag waren ze al binnen! Wow! Het nadeel is dat je bij Iherb wel met je creditcard moet betalen. Wil je ze toch in een Nederlandse webshop bestellen, neem dan een kijkje op www.alicejo.com.

De kwasten zijn in verhouding helemaal niet duur en ik vind ze hun geld nu al meer dan waard.

Hopelijk vonden jullie het leuk! Hebben jullie al kwasten van Real Techniques?

Liefs,
Zusje

Laat een berichtje achter!

