Sabon Hair Care

Dat Sabon heerlijke producten heeft voor in bad, onder de douche, om te scrubben en te smeren, weten veel van jullie wel! Maar wisten jullie ook dat Sabon een hele fijne Hair Care Line heeft?

IMG_3174
Ik probeerde de Shampoo en het Hair Serum uit. Lees verder om te ontdekken wat mijn bevindingen zijn!

Laten we starten met de shampoo!

IMG_3177
Allereerst vind ik de verpakking mooi en netjes. Dat heb ik eigenlijk wel bij alle producten van Sabon, het gevoel van luxe en schoonheid begint al bij het zien van het product. De verpakking verschilt wel iets van de andere producten, deze is namelijk van plastic, terwijl een groot deel van de andere producten zich in een glazen pot of flacon bevinden. Ik vind het niet storend dat het in een plastic flacon zit, in dit geval is het ook  makkelijker in gebruik.

De shampoo zelf is heel zuinig in gebruik. Twee kleine “erwtjes” is voldoende om je hele hoofd lekker in het schuim te zetten en te verzorgen. De shampoo maakt het haar perfect schoon, verzorgt, geeft een mooie glans en ruikt echt heerlijk. Verwacht geen zoete geur, maar meer een zachte Jasmijn-achtige geur. Naast dat deze shampoo het haar verzorgt is het ook nog eens heerlijk voor je hoofdhuid. Vooral voor de droge hoofdhuid en zelfs een hoofdhuid met eczeem of psoriasis is dit een uitkomst. Het verzacht de hoofdhuid, minder jeuk, minder schilfertjes!

De shampoo kost €14,95 en komt in een flacon van 350ml. Ik hoor je denken, sodeju! Maar in plaats van die ene week dat die shampoo van de drogisterij in het badkamerkastje staat, staat deze shampoo  al een paar weken op het plankje, met nog iets meer dan 3/4 in de flacon. Ik vind het een aanrader!

IMG_3182
Dan het Serum. Ik denk dat dit mijn favoriete product uit de Hair Care lijn is. (Ondanks dat ik de Conditioner en het Hair Mask nog niet getest heb.)
Anders dan de shampoo komt dit product wel weer in een glazen flaconnetje. Het is heel licht, klein en makkelijk in gebruik.
Nadat ik mijn haar gewassen heb en er met mijn borstel weer klitvrije lokken van heb gemaakt, pomp ik een beetje serum op mijn vingertoppen en breng dit aan op mijn haar. De focus ligt op de haarpunten. Het beetje dat dan nog aan mijn handen zit, verdeel ik over de rest van mijn haar. Ook dit product verzorgt mijn haar, vooral de punten, heel goed. Eerlijk, na de eerste keer zag ik niet direct verschil, maar nu ik het een aantal keer gebruikt heb, zie ik mijn haarpunten steeds gezonder worden. Minder gespleten punten en het voelt heel zacht aan. Ook van dit product vind ik de geur heerlijk!

Zuinig in gebruik is het ook! Één pompje is meer dan voldoende voor je punten en de rest van je haar. Het is een transparante substantie en voelt totaal niet olie-achtig aan, iets dat ik wel had verwacht. In je handen voelt het bijna een beetje aan als fluweel. Nog beter; je haar voelt dus ook niet olie-achtig of vettig aan. Het voelt gewoon als…..haar.

Heb je wat meer krullend en pluizig haar, wrijf het serum dan even een beetje warm tussen je handen, zet je vingertoppen boven op je hoofd, tussen je haar, en waggel dan met je vingers naar beneden en masseer het serum in je haar.

Het Serum kost €23,95 en komt in een flacon van 30 ml.

Ik zou beide producten zeker opnieuw aanschaffen, maar als ik er één moest kiezen, zou honderdduizendmiljoen procent zeker voor het Serum gaan.

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen! Gebruik jij al (haar)producten van Sabon? En welke is je favoriet?

Liefs,
Zusje

3 thoughts on “Sabon Hair Care

    • Hahaha! De handcrèmes zijn echt echt echt heel fijn! Er is ook een mini in de geur Patchouli Lavender Vanilla. Dat is altijd fijn om eens uit te proberen of in tijden van geldnood, haha!

Laat een berichtje achter!

