Gelukskriebeltjes

Gelukskriebeltjes. Mensen die mij al vanaf het begin “volgen” zullen denken; hee! Die titel heb je al eens gebruikt. Klopt. Ik schreef toen een artikeltje over een paar zaken die mij op dat moment gelukskriebeltjes gaven.

IMG_1244

bron: app 365 Happy Days

Vandaag wil ik het daar ook over hebben, maar dan vooral ook hoe je er optimaal van kunt genieten. Althans, dat werkt zo wel bij mij.

Het lijkt alsof “Happiness” een hot topic is in bloggersland, of überhaupt in het land. Overal kom je het tegen. Tips voor blijheid, citaten waar je vrolijk van wordt, blij in zoveel dagen, etc, etc. Ik vind dat altijd wel heel leuk om te lezen en heel soms, heel soms doe ik er wat mee.

Een van de tips die ik het meest tegenkwam was: Schrijf op wat je blij maakt, waar je dankbaar voor bent, wat je gelukkig maakt. Het maakt niet uit wat of hoe vaak je het opschrijft, zolang je er maar een glimlach van krijgt.

En dat ben ik gaan doen! Ik ben er al eens eerder mee begonnen, helaas zonder succes, want ik vergat het gewoon. Maar nu houd ik sinds 1 april iedere dag bij wat mij die dag vrolijk heeft gemaakt, me een glimlach of gelukskriebeltjes heeft gegeven.

Ik zal je zeggen; het werkt echt wel. Het heeft in ieder geval best wel een positieve invloed op mijn humeur, ookal is dat soms maar even een minuutje. Het begint al bij het opschrijven van een geluksmomentje. Dat doe ik soms op het moment zelf, soms op het einde van de dag en heel soms de dag erna. Bij het opschrijven ga je even terug naar dat moment én valt je oog vaak ook op geluksmomentjes van andere dagen en denk je daar dus ook weer even aan terug. Voor dit artikel heb ik natuurlijk even naar al mijn geluksmomentjes gekeken van de afgelopen (bijna) 3 weken. Happy feelings all over!<3

Dat ga ik denk ik ook vaker doen. Heel bewust of onbewust geluksmomentjes teruglezen, gewoon voor het leuke gevoel.

Hoe doe ik dat dan?
Ik wilde eerst een manier vinden waarop ik dat zou gaan bijhouden. Ga ik het opschrijven op papier of houd ik het bij in mijn telefoon met bijvoorbeeld een app. Er zijn namelijk leuke apps hiervoor. Zoals Gratitude en 365 Happy Days.

IMG_1243

bron: app Gratitude

Gratitude is als het ware een digitale agenda, waar je per datum een lijstje met geluksmomentjes kunt plaatsen.

IMG_1244

bron: app 365 Happy Days

365 Happy Days is meer een app voor “sharing”. Je krijgt iedere dag een quote die je kunt delenvia Social Media als deze je bijvoorbeeld vrolijk maakt. Ook geeft deze app je activiteiten die je kunt uitvoeren voor die Happy Feelings. Je noteert dus niet je geluksmomentjes, maar je kunt ze er wel door krijgen. Door het te delen via Twitter of Facebook heb je ze indirect toch nog ergens “opgeschreven”.

IMG_1245

bron: app 365 Happy Days

IMG_1246

bron: app 365 Happy Days

IMG_1247

bron: app 365 Happy Days

IMG_1249

bron: app 365 Happy Days

IMG_1248

bron: app 365 Happy Days

Ik heb Gratitude in mijn eerste poging van het noteren van geluksmomentjes gebruikt. Leuk, maar zoals ik al zei, dat vergat ik telkens. Ik ben toch meer een persoon van pen en papier. Nu houd ik het dus ook bij in mijn agenda. Lekker makkelijk met opschrijven én met teruglezen. Dat kunnen zelfs hele kleine dingen zijn zoals bijvoorbeeld lekker eten of een leuk berichtje van iemand krijgen.

Je kunt het ook in een plakboek of notitieboekje bijhouden er er zelfs foto’s of plaatjes bij plakken (internet en tijdschriften staan er vol mee). Je kunt het aankleden zoals jij het wil, waar jij het gelukkigst van wordt. (Kun je dat weer mooi opschrijven!)

Ik merk dat ik door het opschrijven van de leuke dingen, iets minder aandacht schenk aan minder leuke dingen. En dat is de bedoeling. Je wordt echt bewuster van de leuke dingen die je doet en je ziet iets moois in dat wat misschien heel normaal is. (De zon schijnt, vogels fluiten)

365 Happy Days staat nog steeds op mijn telefoon en ik krijg iedere dag een quote, gewoon voor de leuk!

geluk

bron: Mijn agenda!

Houd jij zo’n geluksmomentjeslijstje bij? Bij jij je bewust van de leuke dingen die je meemaakt? Laat het me weten!

Liefs,
Zusje

3 thoughts on “Gelukskriebeltjes

Laat een berichtje achter!

