Zomerfavoriet: verfrissend drankje

Vandaag wil ik jullie kennis laten maken met een zomerfavoriet van mij. Nouja, kennis laten maken. Ik denk dat veel van jullie dit drankje wel kennen. Maar toch, ik vind het zo lekker, dat ik het met jullie wil delen.
IMG_4134

Het drankje is een mix van kraanwater en bronwater. Je kunt het ook alleen met kraanwater maken, maar ik vind het lichte bubbeltje net effe iets verfrissender.

IMG_4132Bij het water komen stukjes citroen en limoen. Voor de variatie vind ik het leuk om bijvoorbeeld de citroen in halve schijfjes te snijden en de limoen in partjes. De framboosjes doe ik erbij om het drankje iets meer kleur te geven. Maar ook de smaken de framboosjes er nog eens heel lekker in!

IMG_4138Daar komen dan weer verse takjes munt bij. Ik ben echt gek gek gek op munttakjes. Ik vind het zo lekker ruiken en smaken. Ook komt er een schepje (of klontje) kristalsuiker bij. Ik vind het zoete van de suiker heerlijk passen bij het zurige van de citroen en limoen. Ook de “bite” die de suiker geeft vind ik net even iets meer geven.

IMG_4137Ik vind het makkelijk om een kan te maken met daar alle ingrediënten in en vervolgens de glazen ook nog eens los te vullen. Zo houd je een heerlijke smaak. Je hoeft ook niet na ieder glas alles uit je glas te halen, maar gewoon weer bijschenken uit de kan. Voor extra verfrissing doe je er natuurlijk ijsblokjes bij; want voor dit drankje geldt wel: hoe kouder hoe beter!

IMG_4139

IMG_4133

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen en maken jullie het drankje ook eens!

Liefs,
Zusje

Laat een berichtje achter!

