Sabon Mud Mask

Jep, je ziet het goed! Weer een Sabonproduct. Dit keer laat ik jullie het heerlijkste masker van Sabon zien, namelijk het Mud Mask. Ik gebruik het nu al een tijdje en heb er een haat-liefdeverhouding mee (in de meest positieve zin van het woord!)

IMG_4435

Kijken jullie mee?

IMG_4436Hierboven zie je het masker in zijn pot. Zo’n 200 ml om je gezicht te verwennen en te reinigen.

Het Mudkask is gebaseerd op pure Dode Zee modder, waardoor het dus ook alle mineralen bevat die het Dode Zee zout ook bevat. Deze mineralen hebben een voedende werking op de huid. IMG_5054Je kunt het masker op verschillende manieren gebruiken. Je kunt het gebruiken zoals je veel andere maskers gebruikt; gewoon lekker één keer in de week aanbrengen en genieten en ontspannen. Maar je kunt dit masker ook als een soort kuur gebruiken om je huid een hele goede dieptereiniging te geven. Dit is mijn favoriete manier.

IMG_5058Wat je dan doet is het masker dagelijks aanbrengen en het een kwartier tot twintig minuten laten indrogen. Zoals je op de foto’s kunt zien heb je maar een heel dun laagje nodig. Je moet je huid eigenlijk nog het licht door het masker heen kunnen zien. Na een aantal dagen zul je zien dat je hier en daar wat meer onzuiverheden krijgt. Dit komt omdat het masker je poriën als het ware leeg haalt. Je krijgt dan wat kleine puistjes. Wanneer je deze onzuiverheden ziet, ga dan nog zeker 2 tot 3 dagen door met de kuur. Op deze manier kan het masker alle talg “uit je huid halen”. Je zult zien dat na ongeveer een week je huid er een stuk schoner en frisser uitziet. (Snap je nu de haat-liefdeverhouding? Ik word gek van de onzuiverheden, maar ik weet wel waar het goed voor is!) Voor mij werkt een kuur van ongeveer 6 à 7 dagen het best en het fijnst. Daarna gebruik ik het masker ongeveer 1 keer in de week, om mijn huid lekker schoon te houden. Je huid voelt na gebruik echt supersuper zacht aan. Smeer na het gebruik van dit masker wel ook iedere keer een lekkere dag- of nachtcreme.

IMG_5061

Zie je dit witte puntjes? Op deze plekken trekt het masker op het moment de talg uit mijn poriën.

Oja! Dit masker is natuurlijk geen vervanging van je dagelijkse reiniging, maar zoals ieder masker, een fijne toevoeging aan je huidverzorging!

Ben je nieuwsgierig geworden (of zelfs enthousiast) naar dit masker? Ga dan snel naar jouw Sabonzaak en kijk en vraag eens naar dit masker. Je mag het zelfs uitproberen in de winkel, samen met eventueel andere producten van de huidverzorgingslijn! Ben je dan helemaal over de streep kun je het masker gelijk meenemen voor 29,95! (Ik heb het masker zelfs in een aantal winkels voor de helft van de prijs zien liggen, zeker de moeite waard om even te gaan kijken dus!)

Ik ben echt heel blij met dit masker. Mijn huid wordt er goed schoon van en voelt goed aan. Ik heb maar heel weinig product nodig, waardoor de pot heel lang in mijn kastje zal staan. Ik denk makkelijk een half jaar, (of wel langer) dus deze prijs is fantastisch. Koop maar eens een half jaar lang wekelijks (en soms dagelijks) een los kleimasker! Als deze pot leeg is, ga ik dus natuurlijk weer een nieuwe kopen!

Liefs,
Zusje

One thought on “Sabon Mud Mask

Laat een berichtje achter!

