DIY: Wat te doen met je lege glazen potten en flacons

Iedereen heeft ze wel eens; lege potten, potjes of flacons die staan te wachten om naar de glasbak te gaan. Wij hebben dat met de potten en flacons van Sabon of van bijvoorbeeld bouillon en wat dacht je van Nutella!

IMG_5165Al een hele poos stonden er lege Sabon verpakkingen op mijn kast te verstoffen. Ik bewaarde ze, omdat ik er iets mee wilde doen. Ik wist alleen nog niet wat. Totdat ik bij de Hema Washi Tape tegenkwam en een aflevering Pretty Little Liars keek.

Ik ga ze gebruiken om uit te drinken, snoepjes in te bewaren of als vaasje. Het enige dat je hoeft te doen is je favoriete kleuren en design Washi Tape uit te zoeken en je glaswerk goed schoon te maken.

IMG_5166Wanneer je alles hebt en hebt gedaan ga je plakken.

DIY-003Bij deze bovenstaande Sabon flacon kreeg ik de sticker er niet af. Geen probleem, daar plak je gewoon tape over. Ook de witte deksel vond ik niets. Plakken maar!

DIY-001Deze flacon beplakte ik met textieltape. Dat is gewone tape, maar dan met een bovenkant van stof. Bloemetjesstof in dit geval. Het vlak waar de sticker zit, beplakte ik met stukjes tape en de rand van de dop.

DIY-002Bij deze potjes besloot ik de tape helemaal rond te plakken en dan twee of drie rijen. De deksels hiervan hebben nu stukken textieltape. Dat maakt een witte en groene deksel toch veel hipper.

DIYWeer een Sabon pot. Ik plakte 3 rijtjes tape en in plaats van de deksel weer volledig te beplakken, koos ik weer voor alleen de rand. Het leuke van deze Sabon potten is dat wanneer je de deksel van de pot haalt je de potten eindeloos kunt stapelen. Stel je hebt er drie, kun je die leuk op elkaar zetten als een soort potten-etagere voor snoepjes en koekjes.

Het handige van de dekseltjes bewaren is dat je ze heel makkelijk kunt meenemen naar bijvoorbeeld een picknick. Plastic picknickservies is heel leuk, maar vaak helemaal niet zo stabiel in het gras. Omdat dit glazen flacons zijn, blijft het ook nog beter staan.

IMG_5193 IMG_5213

Producten in gebruik met de tofste rietjes van de Sweet Table Shop. Deze maken ieder drankje toch tot een succes!

 IMG_5170Nogmaals het volledige eindresultaat. Ik ben echt dol op Washi Tape geworden en beplak er het liefst alles mee dat ik tegenkom!

Hopelijk vonden jullie deze korte DIY leuk!
Liefs,
Zusje

5 thoughts on “DIY: Wat te doen met je lege glazen potten en flacons

Laat een berichtje achter!

