Figs & Rouge Tinted Lip Balm

De herfst is alweer volop aan het werk en ik begin het zelfs al winter te noemen. Mutsen, sjaals, jassen, nog meer sjaals, rode neusjes en bibberen. Dat zijn de woorden die ik met deze tijd associeer. En dan heb je ook nog die aanslag op je huid. En lippen. In deze tijd ben ik altijd op zoek naar een fijne lippenbalsem die mijn lippen beschermt tegen die vreselijke -voelt-als-beneden-nul- temperaturen. IMG_5393Tijdens mijn Bijenkorf avontuur uit mijn vorige artikel liep ik ook tegen deze schattige tubetjes van Figs & Rouge aan. In eerste instantie viel ik voor de vrolijke en kleurrijke verpakkingen. Nouja, eigenlijk alleen maar voor de verpakking. Om heel eerlijk te zijn had ik geen lippenbalsem nodig en al helemaal geen drie! Maar die leuke tubetjes bleven mijn naam maar roepen. En met de leuke kortingen, dacht ik: ach, waarom ook niet. Dus gooide ik drie gezellige lippenbalsems in mijn mandje om ze later uitgebreid te gaan testen.

Deze leuke gele griste ik als eerst uit de gekleurde bak. De kleurtjes en het bloemetjesmotief spraken me meteen aan. Deze lipbalsem heet Cherry Blossom (de geur) en Soft Cherry (de kleur). Het is wel duidelijk dat dit een heerlijke zoete kersjesgeur is.

IMG_5379

Na de gele verpakking vond ik een verpakking met “Orange”. Ik ben dol op citrus- en sinaasappelgeuren en dus moest en zou ik deze ook hebben. Dit is Mocha Orange (de geur) en heeft de kleur Sheer en Shimmer.

IMG_5380

Twee is ook maar zo alleen en roze kan ik nooit weerstaan. Overduidelijk dus dat deze lip balm ook mee naar huis moest. Dit is Coco-Rose (de geur) en heeft de kleur Blush Pink.

IMG_5381

Eenmaal thuis kon ik haast niet wachten met het uitproberen van deze producten. Genieten van de kleuren en de geuren en bepalen of ze daadwerkelijk iets doen voor mijn droge lippen. Mooi zijn doen ze toch wel.

IMG_5389 IMG_5383 IMG_5392

Toen ik de tubetjes openmaakte stond ik eerlijk waar, best een beetje versteld van de kleurtjes. Uiteindelijk zijn ze op je lippen niet zo heel fel, maar absoluut zichtbaar op bijna een perfecte manier. (Niet geheel onbelangrijk bij een Tinted Lip Balm, anders hoefde-ie niet Tinted te heten).

Cherry Blossom is een echte mooie Cherry-kleur die ik wil opeten. Zo lekker “smaakt-ie” op mijn lippen en zo mooi ziet-ie er uit.

IMG_5405

Mocha Orange in Sheer & Shimmer is echt Sheer & Shimmer. En Shimmeren dattie doet! Je ziet het op de foto al, maar zelfs daarmee komt deze glitter niet goed tot zijn recht. Glitterend je lippen verzorgen, wie wil dat nu niet!

IMG_5402

En dan hebben we nog Coco-Rose in Blush Pink. En Blush Pink is geen woord te veel of te weinig. Een mooie zachtroze kleur, die je lippen heel subtiel laat glanzen met een roze tintje. En met de smaak van Lychee wil je nooit meer een andere balsem.

IMG_5400

Ja! Ik ben wel een beetje fan van deze balsems. Zowel de verpakking, als de kleur, als de geur, alles bevalt me. En dan nu misschien wel het belangrijkst, ze maken mijn lippen zo zo zo zacht en ze zijn heel verzorgend. Het enige piepkleine nadeeltje is dat ik ze bij het aanbrengen vind plakken, maar dat trekt ook snel weer weg. En dat voor 6,95! Ik zeg doen!

IMG_5371

Kennen jullie deze Tinted Lip Balms al? En hebben jullie een favoriet? Ofcourse kan ik natuurlijk niet kiezen welke ik het fijnst vind. Ik vind de kleur van Cherry Blossom echt te gek, maar ben dol op de “smaak” van Coco-Rose.

Hopelijk vonden jullie het leuk!
Liefs,
Zusje

3 thoughts on “Figs & Rouge Tinted Lip Balm

  1. Het zijn mooie kleuren, ze brengen fijn aan en voelen ook lekker aan op je lippen. Heel zacht, inderdaad als een balsem, en ze glanzen ook mooi! Wel geven ze kleur af en na een maaltijd is de lipstick wel verdwenen, tijd om opnieuw aan te brengen. Dat vind ik niet erg, dat verwacht ik ook wel bij zo’n comfortabele zachte lipstick.

Laat een berichtje achter!

