Essence Happy Holidays

Aaah! Jongens, het is al bijna december! Eigenlijk het enige leuke dat bij het koude weer hoort. Een periode waar ik me, op de zomerperiode na, het meest op verheug. En december is feestdagen en feestdagen is mooie, leuke make-up collecties. Ook Essence doet er aan mee.IMG_5722Het was liefde op het eerste gezicht toen ik vorige week de DM binnenliep met de intentie alleen te kijken en niets te kopen. Missie mislukt.
Kijken jullie mee naar de producten?

Deze foto postte ik vorige week op Instagram.Naamloos

Ziet het er niet super schattig uit! Het display is een kerstig huisje en achter de kartonnen raampjes sneeuwt het. Mag ik in dit display wonen?
Ik besloot me enigszins in te houden en nam de drie kleuren oogschaduw, 2 gekleurde nagellakjes, 1 topcoat en een paar nepwimpers mee. (Daarnaast heeft de collectie nog twee Tinted Lipbalms, Blush Sticks, haarelastiekjes, plaatjes voor op je nagels en nog andere kleuren nagellak.)
Laten we starten met de oogschaduw. IMG_5744De kleuren die deze collectie heeft zijn wat mij betreft de perfecte kerstkleuren; goud, groen en paarsig rood. IMG_5755Eerst de groene kleur in 03 Light up the tree.  Een mooie donkergroene kleur met een subtiele metallic glans. Echt de kleur groen die mij aan kerst doet denken. En ook die strikjes, kerstballen en candycanes die in de oogschaduw staan, die maken het toch een feest om met deze oogschaduw aan de slag te gaan!IMG_575301 Sugar plum fairy (ik vind de naam zo fantastisch) is een prachtige paarse/donkerrode kleur met een subtiele metallic glans. Ik denk dat deze kleur blauwe ogen echt laat stralen. Heel erg sophisticated!IMG_5748Als laatst 02 Santa baby. Goud kan natuurlijk niet ontbreken bij kerst. En uiteraard ook weer met een subtiele metallic glans. Ik ben een sucker voor gouden oogschaduw, als een ekster ga ik er op af!IMG_5745

IMG_5732Dan de twee gekleurde nagellakjes. Essence noemt het een 3-in-1 nagellak, omdat je zowel de kleur kunt aanbrengen als alleen de glitters, maar ook een combinatie van die twee.  De achterste en ook de donkerste kleur is 01 Joy to the world. Een intense donkerpaarse kleur die perfect past bij je chique kerstjurk. De andere kant van de lak heeft gouden glitters en ik denk dat dat echt heel tof staat bij de paarse kleur.
De voorste kleur is 02 Run, run Rudolph.  Een rode kleur die ook wel neigt naar framboosrood en natuurlijk precies zoals de neus van onze geliefde Rudy. De andere kant heeft rode glitters. Echte kerstglitters! En stel je eens voor hoe mooi het glittert in het kerstdinerkaarslicht.IMG_5735De snowflake topper in 01 Let it snow is denk ik wel een favoriet product. Dat komt door het grappige effect van deze topcoat. Op bovenstaande foto zie je alle glittes en “snowflakes” op de bodem liggen. Shake it! ….IMG_5737…..en de glitters en flakes dansen door de nagellak. Precies zoals die leuke sneeuwbollen!  IMG_5739Het laatste product waar ik voor viel zijn deze coole nepwimpers in 01 Golden girl. Zwarte wimpers met gouden glitters op de topjes. Ze zijn denk ik volgens mij ontzettend over the top, maar hey, het is kerst, dan mag dat! IMG_5726Ik wilde de producten nu al even zo laten zien, omdat ik de collectie zo ontzettend leuk vind. Volgende week komen er ooglooks en swatches!
Ik heb de Happy Holidays collectie nog niet in Nederland gezien, maar hopelijk komt-ie er wel! En anders je dichtstbijzijnde DM in Duitsland gaan bezoeken!

Prijzen:
Oogschaduws: 1,95 per stuk
Gekleurde nagellak: 2,75 per stuk
Snowflake topper: 1,95
False lashes: 2,45

Hopelijk vonden jullie het leuk!
Liefs,
Zusje

4 thoughts on “Essence Happy Holidays

  1. Pingback: Essence Happy Holidays nagellak swatches | Zusje

Laat een berichtje achter!

