Decoratieve sterren

Gisteren zagen jullie ze al schitteren in mijn kerstboom; mijn handgemaakte sterren. Vandaag laat ik je zien hoe jij ze zelf kunt maken. Super easy!

IMG_6135Potloden en scharen bij de hand? Let’s go!
Allereerst een lijstje met wat je nodig hebt:
-karton
-potlood
-schaar
-liniaal
-eventueel verf
-eventueel dubbelzijdige tape

IMG_5958Voor het karton heb ik zelf gewoon een doos gesloopt, maar je zou eventueel ook dikker papier kunnen gebruiken. Maar meestal heb je wel ergens een doos staan (ladies, schoenendoos anyone?) dat maakt het ook nog eens lekker budgetproof. Tenzij je speciaal schoenen gaat kopen, zodat je een doos hebt.. “Maar ik doe het echt alleen voor de doos, hoor!”  IMG_5960Vervolgens ga je sterren tekenen. Je tekent deze op de kant die je uiteindelijk niet gaat zien. Zo voorkom je dat je lelijke potloodstrepen ziet wanneer je sterren klaar zijn. Ik heb deze sterren “uit de hand” getekend, met een potlood (joh!) en een liniaal, maar je kunt ook een mal van internet plukken. Ik vind het zelf wel leuk wanneer ze niet helemaal perfect zijn.  IMG_5961Natuurlijk wilde ik niet maar één maat (het is ook nooit goed). Ik wilde grotere en kleinere sterren. Voor de grote ster nam ik mijn basis-ster en trok telkens lijnen parallel aan de lijnen van mijn basis-ster, met ongeveer 2 cm tussen de twee lijnen. Zoals je op de foto ziet ontstaat er dan een grotere ster. Het is even een klusje, dat wel. Ditzelfde doe je ook voor de kleine maatjes, alleen dan aan de binnenkant van de ster. Je zou ook de andere maten uit de hand kunnen tekenen of met een mal van internet. IMG_5963Als je alle sterren klaar hebt; je kunt er zoveel maken als je wilt, of zoveel als het karton toelaat, ga je ze uitknippen. IMG_5964Heb je ze uitgeknipt? Zijn ze mooi geworden? Dan zou je ze al kunnen ophangen. Maar…. Je kunt ze ook een kleurtje geven. Ik vind dat zelf net iets leuker. Ik besloot een kleur van mijn kamer terug te laten komen in de sterren en beschilderde ze met een grijsblauwe kleur.  Een aantal liet ik blanco. IMG_6136

Dubbelzijdige tape op de achterkant en plakken maar! Wil je ze niet plakken? Dan kun je ze ook leuk in een lage, platte schaal leggen. Of wat dacht je van verdelen over je kersttafel? Je zou ze zelfs kunnen inknippen en een gaatje in het midden van de ster maken en ze om de voet van je wijnglas schuiven. Opties genoeg. Geen enkele reden om deze toffe sterren niet te maken, dus! IMG_6155Dit is nogmaals hoe ik ze gebruik. Ik ben echt verliefd op mijn sterrenmuur. Als kerst dadelijk voorbij is, haal ik de kerstboom weg en laat ik de sterren hangen. Ik vind het zo zo leuk!

Hopelijk vonden jullie het leuk en gaan jullie de sterren ook maken! Succes!

Liefs,
Zusje

Laat een berichtje achter!

