Do It Yourself: Kerstslinger

De decembermaand is zoals je merkt de maand bij uitstek om zelf kleine kunstwerkjes te maken. Zowel voor jezelf als voor een ander. Op Pinterest kwam ik een tijdje terug een geweldig idee tegen. Een kerstslinger met de tekst “Joy to the world”. IMG_6245Het sprak me aan door de kleuren van de woorden en de woorden zelf. “Joy to the world” is een spreuk die je haast nooit ziet. De meeste slingers zeggen “Merry Christmas” of “Jingle Bells”. En is het net een beetje anders, dan vind ik het leuk. Kijken jullie mee hoe je heel snel en makkelijk deze leuke slinger maakt?

Wat heb je nodig?
-gekleurd papier
-een schaar
-een potlood
-plaksel of plakband
-een lang koord, of drie korte koordjes
-washi tape

IMG_6169Reken uit hoeveel vellen papier je nodig hebt. Ik gebruik gewoon A4 vellen. En voor de tekst “Joy to the world” heb je 13 vellen nodig. Voor ieder woord gebruik je een andere kleur. Je kunt ook voor iedere letter een andere kleur  kiezen of alles in dezelfde kleur maken.  IMG_6174Dan ga je de letters tekenen op de vellen. Zorg dat je alle letters in spiegelbeeld schrijft, zo heb je de potloodstrepen aan de achterkant van je letters. Of je moet heel netjes kunnen knippen. Heb je dat gedaan? Dan gaat de schaar in het papier. Laat aan de bovenkant van de letters een klein lipje over (duidelijk te zien bij de roze J). Het lipje vouw je straks over het koord, waardoor de letter mooi blijft hangen. IMG_6176Je letters zijn nu klaar. Nu ga je de koordjes ophangen. Tussen de koordjes heb ik ongeveer een A4 aan ruimte. Ik heb ze aan de muur geplakt met washi tape, maar je kunt ook schroefjes of haakjes gebruiken.  IMG_6186Hang vervolgens de letters aan je koord. Plak de lipjes vast met plaksel of tape en klaar is kees.  IMG_6243Dit is toch om vrolijk van te worden?! Mijn trappenhuis is echt gezellig nu. Dit hangt onder aan mijn trap, met daarnaast een fotolijst van oude postzak. Daarboven hangt mijn verzameling letters en helemaal boven staat mijn kerstboom.

Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien!

Liefs,
Zusje

Laat een berichtje achter!

