Guilty Pleasures

Iedereen heeft ze wel: guilty pleasures. Van die dingen die je stiekem heel graag doet of eet, maar toch liever niet waar iemand anders bij is. Dingen waarvan je weet dat het belachelijk of slecht is, maar je jezelf er zo af en toe toch niet van kunt weerhouden. En ik weet zeker dat iedereen nu wel een eigen guilty pleasure in haar/zijn hoofd heeft.

Zijn jullie nieuwsgierig naar mijn Guilty Pleasures? Lees snel verder!

Laten we starten met een hele grote guilty pleasure:

Friet Speciaal (het liefst to go)
Oh echt! Echt! Wauw! Het is zeker geen geheim dat ik dol ben op friet. Ik zou het iedere dag kunnen eten! Dat heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik vind het heerlijk om bijvoorbeeld op zaterdag na een dag shoppen (of na werk) rond een uur of acht ’s avonds op de bank te ploffen met een groot bord frietjes, met snacks! Daar kan ik oprecht van genieten. Maar stiekem vind ik het nog lekkerder om op een doordeweekse dag, wanneer ik van het werk kom en van mijn bus naar mijn trein loop, tussendoor een frietje speciaal te nemen. Oh Boy! “Gelukkig” ga ik sinds kort met de auto en krijg ik die kans niet meer. Maar je kunt je voorstellen dat als ik dan weer eens met de trein ga, ik dat stiekem helemaal niet erg vind. Niet goed voor mijn huid, maar te lekker om te laten.

4

Een hele zondag in bed liggen en series/YouTube kijken (Got a secret, can you keep it)
En dan vooral als het weer slecht is, in de zomer heb ik deze neiging minder, dan lig ik gewoon in de zon! Maar als ik wakker word op zondag en het is koud of het regent en ik hoef nergens anders heen, blijf ik het liefst in mijn pyjama in bed en kijk series (Pretty Little Liars, Dexter, The Carrie Diaries, Friends, Sex and the City). Ben ik even door mijn series heen, dan kijk ik YouTube en dan het liefst make-up tutorials, reviews, recepten, haarfilmpjes en Do It Yourselfjes. Lukt het niet een hele zondag, dan probeer ik het voor een dagdeel te doen! Heerlijk!

instagram18

Een hele dag in mijn pyjama rondlopen en geen make-up dragen
Deze is een beetje hetzelfde als bovenstaande. Wanneer ik nergens naartoe hoef, blijf ik het liefst in mijn pyjama of in comfy kleren en draag ik geen make-up. Het liefst rommel ik dan een beetje op mijn kamer (meubels verschuiven etc.) blog ik wat of kijk ik inderdaad een serie. Soms is het heerlijk om een hele dag zo’n zachte stof tegen je lijf te voelen en dat je door je ogen kunt wrijven zonder dat je bang hoeft te zijn dat je je make-up verpest. Het allerliefst draag ik op zon’n dag mijn joggingbroek met panterprint. Heerlijk fout, heerlijk zacht.

 

insta1

 

Geen broek dragen
Oke, dat klinkt misschien een beetje vreemd en ook deze komt wel weer een beetje overeen met de bovenstaande guilty pleasure. Maar als het weer iets beter wordt (een beetje zoals het weer van de afgelopen tijd), vind ik het heerlijk om bijvoorbeeld alleen een hipster/boxertje te dragen met een topje. Lekker met mijn blote benen door het huis lopen. Stiekem nog het allerliefst met mijn mintgroene dikke sokken, zodat ik toch warme voetjes houd. Ik moet wel bekennen dat ik dit niet heel vaak doe, maar ik vind het eigenlijk wel fijner dan een joggingbroek dragen.

ig13

 

Hele foute series kijken
Ja, ook ik doe het! Snooki & JWow, Jersey Shore, The Valleys, Barbie, stiekem vind ik het heerlijk om te zien. Ik vind het vooral ook fascinerend. Meer wil ik er denk ik niet over kwijt.

In m’n eentje keihard meezingen met de radio
Als ik alleen ben, of aan het opruimen ben, of me klaarmaak om ergens naartoe te gaan, of in de auto zit, zet ik graag een muziekje op. Soms gaat dat goed en blijft het bij rustig af en toe een zinnetje meezingen, maar soms eindig ik dansend door de kamer als een ware zangeres en vraag ik me af of ik niet misschien mijn roeping heb gemist. Nee, Kylie, dat heb je niet! Datzelfde geldt ook voor dansen, ik kan hele choreografieën bedenken en dansen, het verschil is dat ik daar misschien mijn roeping wel echt heb gemist.

Slenteren over het internet
Misschien niet echt een guilty pleasure, maar wel heel fijn. Ik kan me echt verliezen in het rondstruinen op het internet. Leuke webshops, artikelen, sites, blogs, foto’s. Ik kan er uren zoet mee zijn. Wel gevaarlijk, je weet ineens van zoveel dingen het bestaan. Dat zou wel eens kunnen leiden tot een gevaarlijke shopsessie, in ieder geval in gedachte.

Lingerie
Beetje intiem, maar ik vind het heerlijk om lingerie te shoppen. Ik kan uren voor zulke wanden staan, en door de rekken struinen. Het gekke is dat ik geen fan ben van de echte dure lingerie. Het vrolijkst word ik van de lingerie van de H&M en Primark. (Of uit Italië) Echt! Het komt niet vaak voor dat ik terug kom van een dag shoppen en er geen nieuw setje in mijn kast komt te liggen. Mijn eerste lingeriesetje, hangt ook in het zicht op mijn kamer, in zo’n mooi organza (bijhorend) lingeriezakje.

IMG_7411 (Medium)

Chips met kaas en chilisaus uit de oven
Huh? Denk je nu, zeker. Wat? Iedereen kent natuurlijk wel de nacho’s met kaas uit de oven, maar bij gebrek aan nacho’s doet gewone naturel chips het heel goed. Chips op een bord, chilisaus erover, kaas erover, kwartiertje in de oven en smullen maar. Ik eet dit zo zo graag, maar gelukkig iets minder. Het is namelijk niet goed voor mijn huid en merk het ook vrijwel meteen. Maar ik zou het niet willen missen, dus eet ik het nu een keer in de zoveel tijd, daar heb ik dan wel een paar dagen slechtere huid voor over. En aangezien ik sinds een paar weken meer op suikers en melk let, valt het eigenlijk ook wel mee met mijn huid! Fijn!

Felle lippen en veel blush
Het is een beetje een (ongeschreven) regel dat wanneer je felle lipstick draagt je de rest van je make-up rustig houdt en andersom. Ik doe regelmatig alsof ik deze regel niet ken. Mijn felle lippen blijven nu iets vaker weg, maar blush kan ik nooit genoeg hebben. Ik vind het heerlijk om met mijn kwast in de knalroze poeder te gaan en het aan te brengen op mijn gezicht. En nog eens. En nog eens. Ik ben gewoon geen fan van subtiele blush. Het mag gezien worden. Dus zie je ooit iemand met way too much blush, grote kans dat ik het ben. Ik ben overigens niet het type dat haar make-up tussentijds nog bijwerkt, dus aan het einde van de dag is er weinig meer te zien van alle kleur. Tenzij ik nog ergens naartoe ga, uiteraard gaat dan die kwast weer gewoon in de knalroze poeder. En nog eens. En nog eens.

Zo, ik vind dat ik voor nu even open genoeg ben geweest en genoeg gênante, maar ook leuke dingen met jullie gedeeld heb. Nu ben ik natuurlijk ook erg benieuwd naar jullie grootste Guilty Pleasure! Let me know!

Liefs,
Zusje

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Guilty Pleasures

Laat een berichtje achter!

