Slaapkamergeheimen

Oeeh! Dat klinkt juicy! Jammer, dat gaat het niet worden. Vandaag wil ik het eens met jullie hebben over slaapkamers. Weet je wat me vaak opvalt en soms stiekem ook wel een beetje stoort? Je ziet een heel mooi huis, mooie woonkamer, geweldige keuken, afgewerkte badkamer en dan de slaapkamer. Waardeloos. Saai. Niet aangekleed. Gewoon een bed met suf beddengoed. Hooguit nog een nachtkastje met een boek en een nachtlampje. Als je geluk hebt nog een commode met een televisie. Klaar. Dat is het. Niet meer. Ik word daar soms wel een beetje verdrietig van.

slaapkamer10

Kijken jullie mee naar slaapkamers waar ik blij van word?

slaapkamer3

Eerst een voorbeeld van een slaapkamer die je bij mij niet zo snel zult vinden. De nachtlampjes en -kastjes vind ik overigens wel erg leuk.

 

Éen ding wil ik wel even zeggen. Iedereen heeft een eigen en andere smaak. No offense dus. Ik vind zeker dat een slaapkamer een bepaalde rust moet uitstralen, maar dat wil niet zeggen dat het gelijk saai hoeft te zijn. En je slaapkamer een beetje “pimpen” dat hoeft zeker ook niet veel geld te kosten. Ook hoeft een ruimte niet groot te zijn. Zelfs de kleinste kamertjes kun je omtoveren tot een waar walhalla!

De slaapkamer is voor mij een favoriete plaats in huis. Een plek waar je je terug kunt trekken met een boek, een serie, of alleen een kop thee en genieten van de regen die tegen je raam klettert, of de avondzon die je slaapkamer in een prachtig licht zet.

slaapkamer10Van deze slaapkamer vind ik de grove muur prachtig en de lamp fantastisch. Het bed nonchalant opgemaakt en een lockerkastje als schoenenkast. Tof!

slaapkamer1Dit is een perfect voorbeeld dat rustig niet saai hoeft te zijn. Mooi beddengoed, een mooie sprei en het bed op een leuke manier opgemaakt.

slaapkamer2Nog zo’n voorbeeld, dat je je slaapkamer rustig kunt houden, zonder het saai te maken.

slaapkamer7Leuke details die al een verschil kunnen maken.

slaapkamer8Een bed gemaakt van pallets. Dat vind ik zo gaaf, mits het op de juiste manier gedaan wordt. Dan is het wel zaak dat je, net zoals op de bovenstaande foto, mooi beddengoed gebruikt. Ik ben dol op de grof gebreide plaids, die quasi rommelig over het bed liggen. Dat geeft een heel knus en welkom gevoel. Persoonlijk vind ik dit leuker dan een plaid die heel netjes over het bed ligt. slaapkamer9Ik ben dol op dit bed!  slaapkamer4Dit is heel erg mijn stijl. Industrieel en ruw, maar wel met fijne stoffen en oude details! Ideaal als je twee kinderen hebt, een huis met iemand deelt, of gewoon niet meer naast je partner wil liggen;-)
slaapkamer5Dit bed! Die wielen! Die letters! Die achterwand! Je ziet maar dat kleurgebruik heel goed kan in een slaapkamer, zonder dat je er gek van wordt en niet in slaap kunt vallen. Ik wilde voorheen altijd graag een bed van pallets, maar nu wil ik dit bed! Ook ideaal voor mijn drang om telkens meubels te verschuiven. Ik denk dat al mijn toekomstige spullen wielen nodig hebben!
slaapkamer11Do I need to say more?
slaapkamer6Dit is wel mijn favoriet. Het bed, het beddengoed en de werkruimte boven het bed. Ideaal wanneer je bijvoorbeeld in een klein appartement, studio of loft woont. Je hoeft zeer zeker niet groot te wonen om mooi te wonen.

 

Alle foto’s komen van Pinterest en zijn te vinden op mijn “Slaapkamer” bord.

 

Zien jullie het verschil tussen de allereerste slaapkamer en alle kamers die daarna komen? In welke slaapkamer zou jij het liefst in slaapvallen?

Hopelijk vonden jullie het leuk!

Liefs,
Zusje

 

 

 

 

3 thoughts on “Slaapkamergeheimen

  1. Pingback: Interieur: Wonderschone Woonkamers | Zusje

Laat een berichtje achter!

