I Scream Ice Cream

De zomer is volop aanwezig in Nederland. Precies zoals we haar kennen. Heerlijke dagen vol zon en dan af en toe dagen vol regen, waar we over klagen, maar stiekem ook wel blij met het feit dat we daar iets van afkoelen. Wanneer de eerste zonnenstralen zich laten zien scheppen ook de ijsboeren de eerste bolletjes ijs op de hoorntjes. Honestly, ik ben geen hele grote ijsfan, maar een bolletje (op een hoorntje) gaat er op zijn tijd wel in.

IMG_7890 (Medium)

Tegenwoordig is het mega hip om zelf je ijs te maken, en ik vond dat ik niet kon achterblijven. Ik scoorde bij de HEMA ijsvormpjes voor 1,50 euro haalde fruit en yoghurt in huis en ging aan de slag. Ik maakte heerlijke ijsjes, die ook nog eens helemaal niet zo slecht voor je zijn. Kijken jullie mee?

Het maken van deze ijsjes is super easy. In dit geval vulde ik de vormpjes met yoghurt en voegde er in ieder vormpje ander fruit aan toe. Ik maakte een yoghurt/frambozen ijs, een yoghurt/citroen.munt ijs, een yoghurt/bosbessen/lavendel ijs (aanrader!), een yoghurt/muesli/frambozen/bosbessen ijs (ideaal als ontbijt op een warme zomerdag, omdat het kan) en een heel simpel cranberrysap ijs met bosbessen. Ik vind cranberry sap namelijk alleen lekker wanneer hij “ijs en ijskoud” is.

IMG_7895 (Medium)

De yoghurt is uiteraard een beetje zurig. Ik houd hier heel erg van. Houd jij meer van zoet, dan kun je altijd nog iets van een siroop, suiker of honing toevoegen.

IMG_7899 (Medium)

Wij hebben er ontzettend van gesmuld en ik weet zeker dat ik nog meer ijsjes ga maken. Je kunt zoveel kanten op wanneer je het zelf maakt. Lekker custom-made ijs, wie wil dat nu niet?

IMG_7889 (Medium)Maken jullie wel eens zelf ijs? En welke smaak maak je dan?

Liefs,
Zusje

 

One thought on “I Scream Ice Cream

Laat een berichtje achter!

