Homemade water met een smaakje

We weten allemaal dat water drinken hartstikke goed is voor ons. Ik drink zelf erg graag water, zowel plat als bruisend, maar soms, soms heb ik gewoon zin in iets meer smaak. Maar dan zonder al die gekke toevoegingen of suiker.

IMG_7917 (Medium)

Dus, wat doe je dan? Je maakt je eigen water met smaak. Precies de smaak die jij graag wil. Ik maakte drie verschillende drankjes. Maar je kunt eindeloos variëren en dat maakt het nog eens 10 keer zo leuk.

En je maakt je eigen water met smaak gewoon met het fruit dat in je koelkast ligt. Of in de “koelkast” van de (super)markt.

IMG_7932 (Medium)

Ik maakte het welbekende verfrissend-water-drankje met citroen en munt. Blijft toch wel echt een favoriet. Ook maakte ik de variant munt met framboos én munt/bosbes/lavendel. Ik heb de laatste tijd iets met lavendel in mijn eten en drinken. Ik vind het echt heerlijk. De munt kneus ik altijd, voor nog meer smaak in een koude drank.

IMG_7931 (Medium)En omdat ik alleen drankjes in die smaken niet voldoende vond, maakte ik ook nog ijsblokjes met framboos/munt en bosbes/lavendel. Die kun je bijvoorbeeld in een glas water doen, of bij het drankje. Of wat dacht je van een glas prosecco. Fris en fruitig en het ziet er fantastisch uit.

IMG_7926 (Medium)

De bekers komen van Blokker en ze zijn heel praktisch. Ik drink er graag uit. Vooral dit soort drankjes. Je morst niets zo snel, er komen geen vliegjes in en ik vind het ergens ook gewoon heel cool om met zo’n beker gezien te worden. Je vult de beker heel makkelijk met het fruit naar keuze, vult het aan met water, draait de deksel vast en genieten maar. Op? Geen probleem, deksel los, vullen met water, deksel vast en je bent er weer helemaal klaar voor. Je kunt met het rietje een beetje roeren om de smaken iets meer vrij te laten komen.

IMG_7919 (Medium)

Je kunt in plaats van bekers of glazen (heel makkelijk als je alleen bent) natuurlijk ook kannen met dit heerlijke water maken.

 

IMG_7933 (Medium)Zet dit maar eens tijdens een etentje op tafel, of bij de BBQ. Of gewoon op een zomerdag, wanneer je in je tuin ligt te genieten. Dat ziet er toch mega smakelijk uit. Ik kan je bijna garanderen dat jij (iedereen) die dag voldoende drinkt!

IMG_7924 (Medium)

 

Maken jullie wel eens zelf water met een smaakje? Wat zou je favoriet zijn?

Liefs,
Zusje

2 thoughts on “Homemade water met een smaakje

Laat een berichtje achter!

