Koude koffie met Alpro

Melk. Ik ben/was er groot fan van! Het ging door mijn cornflakes en met liters in mijn koffie. Maar ongeveer twee maanden geleden, stopte ik er van de een op de andere dag mee, en stapte over op amandelmelk, later op soja-melk. Ik wilde onderzoeken of mijn toch wel onrustige huid te maken had met het feit dat ik (zoveel) melk dronk. Het was even wennen om niet meer mijn gewone pak melk uit de koelkast te pakken en ik moest nog meer wennen aan de smaak van amandelmelk. Ik drink het wel, maar als ik mag kiezen ga ik gewoon voor soja-melk. En ja, heel eerlijk. Mijn huid is sindsdien ontzettend opgeknapt! Geen gewone koemelk voor mij dus!

IMG_8679 (Medium)

Gelukkig is soja-melk een soort van hip deze tijd en maakt Alpro naast de “normale” soja-melk ook soja-melk met smaakjes. Ik ging vandaag aan de slag met de vanillesmaak en besloot dat het bij mijn koffie moest. Alleen dan net ff anders.

Dit heb je nodig!
– Alpro SOYA met vanillesmaak
– Ijsblokjesbakje
– Mok of glas
– Koffie (ik gebruik twee  espresso cupjes)

IMG_8587 (Medium)Laat 2 espresso’s in een kannetje lopen en giet dit vervolgens in het bakje van de ijsblokjes. Met deze twee espresso’s maak je ongeveer 8 blokjes.

IMG_8599 (Medium)

Vervolgens zet je de soon-to-be ijsblokjes in de vriezer. Ik heb ze een dag laten staan, maar na een paar uurtjes kun je ze ook al gebruiken.

IMG_8674 (Medium)

Dan doe je je koffie-ijsblokjes in een mok of glas en giet je de melk erover.

IMG_8675 (Medium)

De ijsblokjes geven hun smaak gelijk af en smelten langzaam in de melk, waardoor de koffiesmaak steeds sterker wordt.

IMG_8676 (Medium)

Naast dat het er eigenlijk best wel leuk uitziet, vind ik het ook nog eens heerlijk. En het is zo simpel. Het lekkerst vind ik wel om het met een rietje te drinken.

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen en gaan jullie zelf ook aan de slag! Wie gebruikt er nog meer andere melk dan koemelk?

Liefs,
Zusje

Laat een berichtje achter!

