Clipless Curling Iron van José Eber

Een paar maanden geleden liep ik op een zaterdagochtend, nog een beetje moe, maar enthousiast, door de Bijenkorf in Maastricht. Voordat ik er erg in had zat ik in een kappersstoel, voor een spiegel, onder vreselijk warenhuis-licht, met een krultang in mijn haar. Nee, een “curling wand”. Ik ben altijd groot fan geweest van krullen in mijn haar en wilde dit dus wel eens proberen. IMG_8655 (Medium)

Het aardige, leuke meisje, met prachtig glad haar, krulde een aantal plukken van mijn haar, hield een mooi verkooppraatje en af en toe zei ook haar Engelstalige collega iets. Honestly, ik ben best gevoelig voor leuke verkooppraatjes, maar het hielp dat ik al eerder van de “wand” gehoord had en dus besloot ik het styling-apparaat te kopen. En ohja, ik was eigenlijk ook erg onder de indruk van mijn krullen, al wist ik niet of het de hele dag in model zou blijven zitten. Nadat ik had besloten om de tang te kopen (met korting, maar volgens mijn koopt iedereen het met korting) krulde ze ook de rest van mijn haar. Da’s wel zo prettig!

Ik shopte een dag in Maastricht en ondanks dat het regende en waaide, bleef mijn haar prima in model. Eerlijk, regen is funest voor mijn haar, dus het bleef uiteraard niet perfect zitten, maar wel veel beter dan mijn eigen creaties. Happy me, dus!

Sindsdien grijp ik regelmatig naar mijn krultang. Hij is van het merk José Eber. José Eber is een bekende en beroemde hair-stylist in Hollywood en verzorgt van menig celeb het haar! Ze verkopen verschillende formaten. Ik heb een 19 mm. Dit is de kleinste op de 13 mm na. De verkoopmeiden kijken naar de lengte, dikte en structuur van je haar en kiezen voor jou het juiste formaat. Heel prettig. Zo weet je zeker dat je voor jouw haar de juiste tang hebt.

IMG_8662 (Medium)
Ik besloot voor een pakket te gaan (als je dan toch bezig bent). Daarin zit de curling iron, een mini-stijltang en kam en een handschoen. Die heb je nodig voor het gebruik van de tang. Deze wordt heel heet, de handschoen beschermt je handen tegen de hitte. De handschoen heeft een leuk roze detail.

IMG_8660 (Medium)Zoals je ziet heb ik een stuk tape om het handvat gedaan. Ik zou Kylie niet zijn als ik  niet vaker dan één keer het hete gedeelte in mijn hand had, in plaats van het daadwerkelijke handvat.  Zo zie ik precies welk gedeelte wél voor mijn handen is. Misschien een slimme tip!

Jose Eber

Dan gaan we nu krullen. Ik vind het zelf prettig om van te voren mijn haren licht te stijlen, maar dit is niet nodig. Ik doe het vooral om de meeste pluis uit mijn haar te halen. Vervolgens neem je een pluk haar. Hoe groter je pluk, hoe losser je krul. Ik neem meestal een pluk van ongeveer 1 of 2 cm breed.

Je zet de tang achter je pluk en wikkeltje pluk er “plat” omheen, zoals je ziet op de foto. Nu zie je ook waarom je de handschoen nodig hebt. Ik voel me trouwens net “A” van Pretty Little Liars met die handschoen. Laat de pluk 5 tot 10 seconden zitten en haal dan je tang uit de pluk. Probeer niet terug te wikkelen, maar echt je tang uit de pluk te schuiven. laat je pluk afkoelen en ga door met de volgende pluk.

Jose Eber-001

 

Als ik alle plukken heb gehad, laat ik ze allemaal afkoelen. Meestal doe ik dan mijn make-up. Als ik klaar ben, neem ik de kam die bij het pakket inbegrepen zit en kam ik VOORZICHTIG door de plukjes heen. Zo houd je mooiste resultaat. Je kunt ook je haar borstelen of met je handen door je haar gaan, maar ik merk dat mijn krullen hierdoor sneller uitzakken. Ik gebruik ook geen haarlak, dat maakt mijn haar veel te zwaar en zorgt er ook voor dat mijn krullen uitzakken.

There you go. Perfect haar. Ik ben er ongeveer 15 tot 20 minuutjes mee bezig, maar ik heb er dan ook echt de hele dag plezier van. Zelfs de dag erna zit mijn haar nog perfect. Dan heb ik een beetje van dat Candy Dulfer haar. Hier en daar eventueel nog even de tang er in and I’m good to go!

IMG_8653 (Medium)

De Clipless Curling Iron van José Eber was even een rib uit mijn lijf, maar het is zijn geld dubbel en dik waard. Het precieze bedrag weet ik niet meer, maar ik geloof dat ik voor de complete set (krultang, mini-stijltang, handschoen en kam) 180 euro heb betaald. Het is echt de beste krultang die ik ooit getest heb. Ik kan hem je dan ook van harte aanbevelen! Misschien even sparen, maar je hebt dan wel een apparaat dat je heel veel good-hair-days gaat brengen! Oh en levenslange garantie! Bewaar je bon dus goed! Gaat-ie kapot dan ga je met tang en bon terug en krijg je een nieuwe. Dat noem ik service!

Heb jij al een tang van José Eber in je bezit? Ik ben in ieder geval fan!
Ik weet niet of José Eber in iedere Bijenkorf staat en of het er altijd is, maar loop gewoon eens binnen en kijk of ze er zijn en probeer het uit! Tip: Ga vroeg in de ochtend, dan hebben de dames het minder druk en meer tijd voor jou! En anders kun je altijd een kijkje nemen op http://www.joseeberhair.com

Liefs,
Zusje

Laat een berichtje achter!

