Outfit: The perfect dress?

We’re going to the chapel and we’re gonna get married. Twee weken geleden was het zo ver. Nee, niet voor mij, maar voor mijn zus. Haar grote dag! Wat was ze mooi en wat was het een leuke dag.IMG_8798 (Medium)

Je weet hoe vrouwen zijn, altijd een excuus om te shoppen en dit was wel een hele goede! Ik besloot om in Italië op zoek te gaan naar mijn “perfect dress” voor deze dag en ik vond hem!

Alleen was mijn “perfect dress” geen dress.
Ik zag het al helemaal voor me, een mooie lange donkerblauwe jurk of een lange jurk in ibizastijl. Ja, dat wilde ik. Eenmaal in Italië begon mijn zoektocht naar zo’n jurk dan ook. Letterlijk in de eerste winkel die ik binnenstapte zag ik al snel dat ze “mijn jurk” niet hadden. Of.. Toch wel?IMG_8723 (Medium)

Ik haalde uit een rek een prachtig stuk, ik dacht dat het een jurk was, maar het bleek een broekpak. Ik vond het te gek, maar twijfelde ergens ook wel, want ik had die mooie lange jurk in mijn hoofd. Ik hield het voor en de verkoopster hield het pashokje al voor me open, een aantal binnenkomende klanten knikten goedkeurend. Ik trok het aan, vond het nog meer te gek, kwam het hokje uit en langzaam verzamelde zich bijna alle dames uit het kleine Italiaanse dorpje om me heen. I found my gown! Toen we op ons beste Italiaans vertelden dat dit voor een bruiloft was, kreeg ik de vraag of ik in dit pak ging trouwen. Dat zou ik overigens best wel doen!

Er zaten een paar vlekjes in het pak en de verkoopster heeft het voor me naar de stomerij gebracht. Aan het einde van de dag kon ik mijn schone pak ophalen en meenemen!

IMG_8737 (Medium)

Dit gave broekpak van Stefanel is aan een stuk. Het bestaat uit een mooie zwarte pantalon en daaraan vast een wit mouwloos blousje. Het is ietwat doorschijnend, dus ik droeg er een simpel wit hemdje onder. Aan de achterkant is de blouse los. Je kunt er voor kiezen om de blouse aan de achterkant ook in de broek te stoppen, maar ik vond het wel wat hebben om het lekker te laten hangen. De broek is vrij lang en daar moeten dus een paar goede hakken onder. Ik vond deze fantastische Hogan hakken in The Mall en moest en zou ze hebben. Ze passen perfect onder het pak.

IMG_8736 (Medium)

Qua sieraden besloot ik het rustig te houden. Ik heb immers al vrij opvallende hakken. Ik ging voor lange oorbellen met een witte steen en een doorzichtige “steen” van Camp&Camps. Deze oorbellen heb ik ook in een andere kleurencombinatie en die draag ik het liefst. Dus deze witte variant was voor mij en mijn pak gemaakt. Daarbij droeg ik een grote armband van Emporio Armani.IMG_8779 (Medium)

 

Mijn hakken! Ah, ik vind ze zo mooi. Ze zijn in het echt iets grijzer. (Op komende foto’s zie je het beter). Ze hebben een mooie glans die in bepaald licht een andere kleur heeft. Oranje, paars/roze of blauw. IMG_8788 (Medium)

Mijn armband en clutch. Uiteindelijk had ik in deze clutch alleen zakdoekjes en een lippenstift. Daarnaast had ik nog drie hutkoffers voor alle andere zaken die ik bij me moest hebben, voor mij, mam en mijn zus. De clutch komt uit een klein winkeltje in Italië.

IMG_8801 (Medium)

Hier zie je goed dat de blouse aan de achterkant lang en los is.

IMG_8802 (Medium)Ik was ontzettend blij met mijn outfit. Ik voelde me er heel happy in en kon er goed in bewegen. Dat is wel een must op zo’n dag waar je constant op en neer rent. Mijn haar krulde ik licht en maakte daarmee een knot aan de zijkant van mijn hoofd.

Nu nog wat close-ups van mijn accessoires! (En het bruidsboeket!)IMG_8804 (Medium) IMG_8809 (Medium) IMG_8812 (Medium)

De geweldige schoenen! (Je kunt je lippenstift bijwerken en je hak als spiegel gebruiken!) Mijn armband, die ik nog regelmatig draag, mijn oorbellen, die ik ook nog veel draag en mijn clutch. Handig voor een avondje eten en drinken!

Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien!

Liefs
Zusje

2 thoughts on “Outfit: The perfect dress?

Laat een berichtje achter!

