Visburger met aardappelpartjes uit de oven

Ik vind koken echt heel erg leuk en ik probeer graag nieuwe recepten uit. Zo ook deze keer. Ik ben gek op zelfgemaakte hamburgers en vis eet ik ook graag, dus maakte ik visburgers! Ik kwam dit recept tegen bij de leuke Jacqueline van Foodblabla. Een hele smakelijke foodblog met makkelijk te volgen recepten en gerechten die eruit zien om te smullen. Zeker eens een kijkje nemen.IMG_8644 (Medium)Recepten volgen is “helaas” niet mijn sterkste punt! Soms heb ik dingen niet in huis of ik heb er geen zin in en vervang ik ze of laat ze zelfs helemaal weg. Soms voeg ik gewoon iets extra’s toe.   Dit heb je nodig voor vier burgers:

  • 4 hamburgerbroodjes
  • 400 gram tilapiafilet
  • 1 1/2 el Râs al Hânout
  • 2 el verse peterselie
  • 1/2 tot 1 fijngesneden rode peper
  • 1 klein ei
  • 2 el paneermeel
  • 4 blaadjes sla
  • 4 gegrilde lente-ui
  • 1 paprika
  • 3-4 el Griekse yoghurt
  • 1 – 2 tl wasabi
  • 4 grote aardappelen
  • twee tenen knoflook
  • 2 uien
  • olijfolie
  • verschillende kruiden

Klik hier voor het complete recept zoals ik hem vond op Foodblala. Dit is zonder de aardappelpartjes, die voegde ik zelf toe. IMG_8643 (Medium)

Uiteindelijk verving ik alleen de Râs al Hânout voor een boel andere kruiden die ik in huis had. Kerrie, chili, komijn, koriander etc. Daarmee kun je helemaal los gaan vind ik zelf. Neem wat je lekker vindt! Ik liet ook de rode peper weg.

IMG_8640 (Medium)Volgens het recept van Foodblabla zou ik chips moeten serveren bij de hamburgers. Jacqueline, je bent een vrouw naar mijn hart!  Toch besloot ik er aardappelpartjes uit de oven bij te maken. Zo maak ik aardappelen het liefst. (Op friet na, maar ik kan nu eenmaal niet altijd friet eten!)

Je neemt één grote aardappel per persoon, maakt ze schoon (niet schillen) en kookt deze totdat ze net niet helemaal gaar zijn. Daarna doe ik olie in een ovenschaal, snijd de aardappels in partjes en leg ze in de ovenschaal. Vervolgens snipper ik een ui en twee tenen knoflook en doe die bij de aardappelen en strooi ik er zout, peper, kerrie, cayenne peper, chili en wat nootmuskaat over. Sprenkel nog wat olie over de aardappelen en dan gaat het ongeveer 40 minuten de over in op 200 graden. Tussendoor kun je de partjes even husselen.  

IMG_8643 (Medium) Bij hamburgers denk ik ook altijd aan groentes. Ik sneed dus een paprika en ui in ringen en stapelde die samen met de sla en de visburger tussen het broodje.

IMG_8637 (Medium) Deze visburger is zo ontzettend lekker en heel makkelijk te maken. Deze zal ik zeker vaker gaan maken. Het viel hier in huis in ieder geval goed in de smaak!

Zou jij deze burger ook maken?

Liefs,
Zusje

Laat een berichtje achter!

