Interieur: Wonderschone Woonkamers

Het is alweer even geleden dat ik schreef over interieur. Ik liet al wat slaapkamers zien, waarin ik graag zou willen slapen en wakker worden én gaf jullie een kijkje in verschillende keukens. Vandaag staat de woonkamer in het spotlightlicht.13

 

Ik vind het heerlijk om uren op Pinterest rond te struinen, inspiratie op te doen en weg te dromen bij de mooie foto’s. Het liefst richt ik daarna zelf een compleet huis in. Of 2. Of 10. Op z’n minst ga ik dan aan de slag op mijn eigen kamer.

De woonkamer is toch wel de meest gebruikte ruimte in een huis. Vaak wel. Bij ons wel! s’Ochtends met je muesli en koffie nog even het nieuws kijken, Wanneer je thuiskomt even op de bank ploffen en bijpraten en het ’s avonds je lievelingsserie kijken, op de bank, onder een deken, met een kop koffie of een glas wijn. (En een bak chips…) Wat ik heel leuk vind is dat je tegenwoordig veel ziet dat de eetruimte bij de woonkamer wordt betrokken. Een grote (eet)tafel in de woonkamer. Zo kun je ook aan een tafel zitten kletsen als je daar zin in hebt. Of wanneer je het ’s avonds toch nog even achter de laptop moet werken, maar je ook niets van de warmte en gezelligheid in de woonkamer wilt missen. Heel leuk!

20

bron: karwei.nl

Dit vind ik een heel leuk hoekje. Misschien niet zozeer een woonkamer, maar ik zie het wel als een leuk leeshoekje, praathoekje of even-bijkomen-van-de-dag-met-een-kop-koffiehoekje. Ik vind de materialen mooi en het kleurgebruik staat me ook erg aan.

19

bron: basiclabel.nl

Weer een heel andere stijl, maar toch vind ik dit ook erg mooi. Het is heel clean, doordat er veel wit is gebruikt, maar door de zachte aardetinten krijgt het geheel een warme uitstraling.

 

18

bron: karwei.nl

Ondanks dat ik de stijl op de vorige foto prachtig vind, komt dit wel meer in de richting van wie ik ben. Grove muren vind ik prachtig. Ruwe materialen en een beetje nonchalant. En die vloer!

 

17

bron: houseofpictures.dk

Mooi in zijn eenvoud. Ik werd enthousiast van de hoge ramen en de balken aan het plafond.

15

bron: fantas-tisch.blogspot.nl

Dit is echt een vrouwenlentewoonkamer. Clean en roze. Happy times.

Dit is denk ik wel echt wie ik ben. Grove muren, ruwe materialen, oude koffers als (bijzet)tafel. En een prachtige, prachtige leren bank. En dan heb ik nog niet gesproken over de lamp. Picture Perfect wat mij betreft.

 

14

bron: vosgesparis.com

Weer van die toffe ramen, muren en materialen. Ik vind het te gek, zo stoer, maar ik zou dit wel nog iets meer aankleden met mooie plaids, kussens en hier en daar een beetje kleur. Dit is zelfs voor mij te grijs. (Blijkt trouwens een loft in Eindhoven te zijn! Op Strijp-S)

 

6

bron: inspirewetrust.com

Weer die koffers he! En weer als bijzettafel! Het leuke is dat je dit soort koffers voor een prikkie op de rommelmarkt kunt krijgen!

7

bron: nowandthan.tumblr.com

Stiekem droom ik hier al heel lang van. Een “bank” van pallets. Daarop gewoon een matras en heel veel kussens.

 

8

bron: hm.com

Die lamp! en de kussens met sprei. Wauw!

9

bron: indulgy.com

Weer die lamp! Weer die plaid en die “deur”! Ik word hier zo blij van!

10

bron: mesele.com.tr

Misschien wil ik ook wel wielen onder mijn pallets. En ook het salontafeltje!

 

Hoe licht is deze ruimte, met schone witte muren en zulke ramen. Ik vind de salontafel helemaal te gek, al zou ik hem denk ik wel een andere kleur geven.

12

bron: modern-industrial.kira.flappyhouse.com

Mag ik hier wonen? Alsjeblieft?

2

bron: bloodandchampagne.com

Met deze stoel erbij?

1

bron: theultralinx.com

Een bank over de hele lengte van je kamer! Wauw! En de hoogte van deze ruimte is fantastisch.

5

bron: tur-anzo.tumblr.com

Hier zie je dat een witte vloer niet altijd strak of niet stoer hoeft te zijn. Met deze bank ben ik alweer een hele woonkamer aan het inrichten.

 

4

bron: etsy.com

En dan wil ik deze salontafel! Als-ie van metaal is!

3

bron: desiretoinspire.net

Misschien wil ik toch wel deze bank. Of hier wonen! Ik denk toch, dat ik deze bank het aller- allermooist vind. Ik zie mezelf hier al op neer ploffen na een dag van huis te zijn geweest.

Dat waren mijn woonkamers voor vandaag. Uiteindelijk viel ik toch vaker voor details dan voor een complete kamer. Het liefst zou ik alle afbeeldingen combineren en dan had ik mijn ideale plekje. Je merkt dat ik toch wel een bepaalde stijl heb. Dit zie je ook terug in mijn posts over de keukens en slaapkamers. Niet te afgewerkt, stoer, maar wel mooie stoffen als plaids en kussens.

Alle afbeeldingen komen van Pinterest en zijn te vinden op mijn Pinterestbord Woonkamer. Daar vind je ook andere borden met inspiratie!

Wat is jouw favoriete stijl?

Liefs,
Zusje

 

 

 

6 thoughts on “Interieur: Wonderschone Woonkamers

Laat een berichtje achter!

