Maak je bed klaar voor de koude dagen

Wie mijn blog (en vooral ook Instagram) al een tijdje volgt moet hem kennen; mijn te gekke antieke bed gemaakt met oude postzakken. Het bed was zo oud dat er regelmatig verschillende schroeven en houtblokjes aan te pas moesten komen om het te verstevigen. Begin dit jaar, was dat zelfs niet meer genoeg en moest ik er “afscheid” van nemen. Het hoofd- en voeteneind heb ik bewaard, want daar kan ik vast nog wel iets mee doen. Het werd dus tijd voor een nieuw bed! IMG_9275 (Medium)

Hoe leuk ik mijn oude bed ook vond, ik kon voor mijn gevoel niet helemaal los gaan met leuke kussens en dekens, want dat paste vaak niet bij de postzakken, óf je zag de postzakopdruk niet meer en dat vond ik ook zonde. Nu, met mijn nieuwe bed kan ik alle kanten op. Vandaag laat ik je zien hoe ik mijn bed maak voor de koudere dagen die ons te wachten staan.
IMG_9276 (Medium)

Tegenwoordig wordt het bed niet meer alleen gezien als object om in te slapen. Het bed is onderdeel van het interieur en staat vaak als pronkstuk in een kamer. Voor mij is mijn bed ook wel een belangrijk stuk geworden. (Al ben ik ook heel blij met mijn andere toffe meubels). Het bed wordt opgemaakt met verschillende dekens, plaids en spreien. Allemaal van verschillende stoffen. En kussens, heel veel kussens. Kussens die je eigenlijk niet nodig hebt om te slapen, maar absoluut wel voor het decoreren!

IMG_9294 (Medium)
Mijn moeder maakt onze bedden al op deze manier zolang ik me kan herinneren. Er lag altijd wel een mooie deken op bed en genoeg kussens om tussen te verdwalen. Onze bedden waren nooit “saai”. Het maakte het naar bed gaan ook een stuk leuker. (Al heb ik daar nooit echt problemen mee gehad!) En dan heb ik nog niet over het perfect opgemaakte bed van mijn ouders zelf. Prachtig vond ik het altijd, en nog steeds! Het is dus ook wel overduidelijk van wie ik mijn  passie voor interieur heb.

IMG_9292 (Medium)

Mijn bed komt trouwens van Wehkamp. Ik vind het een hele fijne webshop, vooral op het gebied van interieur. Het bed is stoer, industrieel met wel ook met “oude” elementen. Perfect voor mij dus.

IMG_9314 (Medium)

Ik maak het bed door eerst mijn dekbed neer te leggen. Daar leg ik vervolgens een sprei overheen. Deze stoere sprei heb ik al heel lang en is mijn favoriet. Hij verveelt nooit. Door de kleur en het materiaal issie ideaal voor de koudere dagen. Voor een “touch of color” klap ik het dekbed over de sprei (dit zie je niet zo goed door de kussens) en leg ik nog een kleinere, dunnere plaid aan het voeteneind.

IMG_9291 (Medium)Vervolgens ga ik aan de slag met kussens. Er zit een heel systeem achter het neerleggen van deze zachte stukken stof. De kussens waar ik op slaap liggen helemaal achteraan, verstopt achter grote andere kussens. Daarna komen de echte mooie en sierkussens.  Het leukst, en ook het mooist, vind ik het om te werken met allerlei verschillende kussens. Verschillende prints, verschillende stoffen en verschillende groottes. Zo zie je kussens met grafische prints, kussens met elanden en herten. Een “roségouden” kussen en mijn fluffy kussen in de vorm van een hart. Echt, dit kussen is zo zacht! Net een puppy.

IMG_9305 (Medium)

Soms kies ik er voor om een andere plaid quasi over mijn bedrand te leggen. Ik vind vooral dat het er leuk uitziet; een beetje nonchalant. Soms kies ik er voor om nog een plaid over het bed zelf te leggen. Dat geeft weer een heel ander uiterlijk aan het bed.

IMG_9298 (Medium)

Ik ben heel blij met hoe mijn bed er nu bij staat. Helemaal klaar om me heerlijk te verwelkomen op koude avonden en me warm te houden in nog koudere nachten. Mijn bed is een hele fijne plek geworden. Ik kan er ontspannend films kijken, een tijdschrift lezen of lekker in het midden van het bed zitten en blogposts typen. (Niet goed voor mijn rug, wel goed voor mijn humeur).

IMG_9311 (Medium)

De plaids, dekens en kussens komen van verschillende winkels. Sommigen heb ik nieuw, anderen zijn alweer wat ouder. Veel komt van HEMA en V&D. De rest van kleine interieur winkeltjes door het hele land.

IMG_9296 (Medium)
Het is een feest om in dit bed in slaap te mogen vallen en wakker te worden. Ook het opmaken van het bed is een stuk minder erg, wanneer je weet dat het resultaat zo leuk is. Oké, ik  moet toegeven, soms heb ik er ook gewoon geen tijd voor (of geen zin in) en liggen de dekens als een hoopje ellende op mijn bed en de kussens verspreid door mijn kamer. Maar heel vaak tref je mijn bed zoals op de foto’s aan. Kom maar op met die regen, kou, hagel, wind en sneeuw!
IMG_9312 (Medium)

 

Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien en hebben jullie een beetje inspiratie op kunnen doen voor jullie eigen bed!
Hoe maak jij je bed op?

Liefs,
Zusje

 

2 thoughts on “Maak je bed klaar voor de koude dagen

Laat een berichtje achter!

