Make-up look voor brildragers

Eigenlijk is het vreemd dat ik hier nooit eerder een blogpost over heb gemaakt. Ik draag al een bril sinds ik een mini-zusje ben en dol op make-up sinds ik een iets groter zusje ben. Vandaag is het zo ver; ik laat jullie een make-up look voor brildragers zien, gemaakt met HEMAproducten. IMG_9680 (Medium)

Ik ging voor een najaarslook, maar stiekem mag je deze look dragen wanneer je wil! Ook als je geen bril draagt!

HEMAbril1Laten we starten met de producten die ik heb gebruikt.

– HEMA CC Perfection Foundation in de kleur 02
– HEMA Satin Blush Powder in de kleur 09
– HEMA Eyeshadow Mono in de kleuren 55, 59 & 72
– HEMA Waterproof Eyeliner in de kleur 02
– HEMA Mascara Extreme Volume
– HEMA Longer Lasting Lipstick in de kleur 90

HEMAbril

Ik start met de foundation, die breng ik aan over mijn hele gezicht. De foundation geeft een lichte dekking en laat zich fijn verdelen. Vervolgens breng ik de blush aan. Deze heeft een vrij subtiele herfstkleur, maar geeft net dat beetje meer warmte. Ook je wangen mogen gezien worden!

Dan gaan we verder met de ogen. Ook voor je ogen geldt dat je niet wil dat ze verdwijnen achter je brilglazen, maar tegelijkertijd mogen ze ook niet vloeken met je montuur. Show them! Ik breng de lichtste en meest neutrale kleur aan over mijn hele ooglid, tot aan mijn wenkbrauw. Ook breng ik deze kleur aan in mijn binnenste ooghoek. Het is de kleur 59, een peachy kleur met wat glans. Dat ziet er meteen een stuk frisser uit! Vervolgens breng ik een lichtpaarse kleur aan over mijn bewegend ooglid. Dit is de kleur 72. De donkerpaarse kleur breng ik aan in mijn arcadeboog en ook langs de buitenkant van mijn onderste wimperrand. De donkerpaarse kleur zorgt voor diepte, waardoor mijn ogen niet als een vlak canvas wegvallen achter mijn bril. Om mijn ogen nog meer te laten spreken (je bril wordt gezien en daarmee ook je ogen) zet ik nog een lijntje langs mijn bovenste wimperrand met een bruine eyeliner. Deze vervaag ik een beetje. Ik kies voor een waterproof liner om vlekken te voorkomen. Dat zie je namelijk goed door de glazen. Om mijn ogen helemaal af te maken gebruik ik de Extreme Volume mascara. Wanneer je een bril draagt kun je beter geen mascara gebruiken die je wimpers langer maakt. Dan gaan je wimpers als vieze ruitenwissers langs je brilglazen en dat wil je niet. Kies daarom voor een volume mascara. Dan heb je mooie volle wimpers én schone brilglazen, win-win. HEMAbril-001In feite ben je nu klaar. Vaak dragen brildragers geen (opvallende) lipstick, omdat ze vinden dat het montuur al erg aanwezig is. Ik vind juist dat mijn gezicht niet in balans is wanneer ik geen lipstick draag als ik een bril op mijn neus heb. Ik kies dus wel voor een opvallende lipstick. En de kleur vind ik prachtig! Perfect voor het najaar!

IMG_9734 (Medium)

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen! Laat me weten hoe jij je make-up aanbrengt wanneer je een bril draagt!

Liefs,
Zusje

4 thoughts on “Make-up look voor brildragers

  1. Mooi gedaan, maar ik denk dat je één ding vergeten bent, of mensen bijziend of verziend zijn. Als je verziend ben, krijg je namelijk hele grote ogen van je bril en dan wil je je oogmake up iets minder opvallend en vice versa.

Laat een berichtje achter!

