Beauty: Essence Lash Princess Mascara

Later als ik groot ben word ik een “plinses”. Welk meisje zei het vroeger niet. We weten nu allemaal dat die kans heel klein is en toch kunnen wij meiden er soms nog een beetje over dagdromen. Hoe zou het zijn om in zo’n mooie baljurk, met tiara, door een paleis te dansen. Essence kan dat gevoel een beetje waarheid maken. Een heel klein beetje. Want met de Lash Princess Mascara tover jij in een hand omdraai hele mooie, subtiele prinsessenwimpers.Essence Mascara (1)

Ik ben zo dol op deze mascara dat dit alweer mijn twee tube is. Nee, dat is niet omdat ik me zo graag prinses wil voelen, maar omdat ik vind dat dit gewoon een hele fijne mascara is.

De mascara’s van Essence heb ik altijd fijn gevonden, dus zodra er een nieuwe mascara uitkomt probeer ik deze graag. De verpakking sprak me ook heel erg aan. Roze letters! Op de dop ligt de versiering zelfs op de dop. De versiering is namelijk gemaakt van dun rubber. Op de voorkant van de dop zie je een hart met een tiara (als voorkant van een korset), op de achterkant zie je de achterkant van het korset van een prinsessenjurk. Het rubber zorgt ook voor meer grip tijdens het aanbrengen van je mascara.

Essence Mascara (4) (Medium)

Het borsteltje is zoals we het reguliere mascaraborsteltje kennen, alleen dan met net effe een andere vorm. Je ziet dat het borsteltje een beetje in een boog loopt. Dit zorgt ervoor dat je wimpers mooi naar buiten uitwaaieren.

Essence Mascara (3)

Je moet bij deze mascara geen mega volume of mega lengte verwachten. Hij is vooral erg subtiel, maar wel aanwezig. Ik persoonlijk hou daar wel van. Vooral bij een “natural look”. Wel is iedere wimper mooi gevangen in een laagje mascara. Op de foto zie je één laagje mascara. Met meerdere lagen vind ik deze mascara niet zo mooi. Wil je toch meer lagen, breng het dan vrij snel achter elkaar aan. De mascara droogt snel en klontert daardoor ook iets sneller. Maar nogmaals, deze mascara is het mooist met één laag.

Ik breng bijna nooit mascara aan op mijn onderste wimpers, omdat alle, maar dan ook echt alle, mascara’s gaan vlekken. En ik vind het persoonlijk ook mooier om geen mascara te dragen op mijn onderste wimpers. Ik breng hooguit één klein tipje aan zoals ik hier deed. Dat blijft gelukkig prima op zijn plek.

Essence Mascara (2) (Medium)Hier zie je de mascara terug in een complete look. Je ziet dat de mascara subtiel is, maar hij valt zeker niet weg. Zelfs niet met een opvallende lipstick!

Ken jij deze mascara al? En wat is jouw lievelingsmascara?

Liefs,
Zusje

5 thoughts on “Beauty: Essence Lash Princess Mascara

  1. Bij mij werkt deze niet heel goed helaas, hij separeert mijn wimpers niet heel mooi waardoor het er minder lijken. Mijn favo is wel van essence ook: Get Big Lashes volume boost, die heeft een wat dikker recht borsteltje met langere haren.

Laat een berichtje achter!

