Food: Kaneelkoekjes

Wanneer het januari is, is het in mijn hoofd alweer bijna voorjaar. Natuurlijk is dat in real-life niet zo en stap ik nog steeds in mijn Uggs en gooi ik een warme sjaal om wanneer ik naar buiten ga. Ook van de wintersnacks heb ik nog geen afstand kunnen nemen, dus vandaag deel ik weer een recept met jullie. Het recept voor hele hele hele lekkere kaneelkoekjes.IMG_0655

Kaneelkoekjes; het lijkt heel moeilijk, maar stiekem zijn het gewoon zandkoekjes met een smaakje! Nieuwsgierig?


IMG_0639

Dit heb je nodig:

Voor de koekjes
200 gram bloem
150 gram boter
100 gram basterdsuiker
1 ei
kaneelpoeder naar eigen smaak

Voor de topping
Een paar eetlepels suiker
Een paar theelepels kaneelpoeder

Dit mag wederom naar eigen smaak.

IMG_0642

Wat je gaat doen is heel simpel!
Meng alle ingrediënten met elkaar tot een dikke bol deeg en leg dit vervolgens een half uurtje in de koelkast, zo wordt het deeg nog iets steviger.

Je kunt er vervolgens voor kiezen om het deeg uit te rollen en er met stekertjes vormpjes uit te steken. Ik koos ervoor om kleinere deegbolletjes te draaien en deze op de bakplaat iets plat te duwen. Leg al je vormpjes of bolletjes op een bakplaat met bakpapier en zet je koekjes-to-be in een voorverwarmde oven van 180 graden en laat ze in 15 minuten lekker bruin bakken. (Niet té, zoals bij mij met grote regelmaat het geval is)

Wanneer de koekjes in de oven staan ga je de topping maken. Het enige dat je hoeft te doen is de suiker te mengen met de kaneelpoeder, zo krijg je een soort kaneelsuiker, Kaneelsuiker is ook kant en klaar verkrijgbaar, maar dit is net zo makkelijk.

Zodra je koekjes klaar zijn haal je ze uit de oven en nu ze nog warm zijn dip je ze in je eigen gemaakte kaneelsuiker. Laat ze vervolgens afkoelen and they’re ready to serve!

IMG_0654

Wat is jouw favoriete wintersnack? Zou jij deze koekjes zelf maken?

Liefs,
Zusje

2 thoughts on “Food: Kaneelkoekjes

Laat een berichtje achter!

