Food: hartvormige pannenkoekjes

Pannenkoeken; wie is er niet mee groot geworden! Pannenkoeken eten is een feest, vroeger en nog steeds! Met alleen poedersuiker of stroop, Nutella of appel, spek of een bolletje ijs en zo’n glitterend palmboompje. Elke variant is welkom. Vandaag laat ik jullie een speciale Valentijn variant zien.IMG_1456 (Medium)

Nouja, speciaal. Eigenlijk is de pannenkoek heel basic, maar met de juiste stekers, maar je er toch iets bijzonders van!

Je mixt meel, eieren en melk tot een glad beslag. Zoals jullie weten doe ik alles op gevoel, totdat ik vind dat mijn beslag er goed uit ziet. Over het algemeen zijn de verhoudingen als volgt:

– 250 gram bloem
– 500 mililiter melk
– 2 eieren

(dit is voldoende voor ongeveer 6-8 pannenkoeken)

IMG_1464 (Medium)

Ik besluit het beslag iets dikker te laten omdat ik ook dikkere pannenkoeken wil. Ook voeg ik nog wat “sprinkles” aan het beslag toe, zo worden de saaie pannenkoeken iets vrolijker. Deze gebruikte ik ook voor de “Chocolate covered Popcorn”. Het beslag giet je vervolgens in de pan. Het makkelijkst gaat dit met een grote soeplepel. Hier kun je namelijk mooi mee doseren.

Bak de pannenkoeken zoals je ze normaal ook bakt. Leg ze vervolgens allemaal netjes op elkaar op een bord en steek er met een grote hartensteker een hart uit. Zo hebben al je pannenkoeken de vorm van een hart. Uit de randen van de pannenkoek kun je eventueel kleinere hartjes steken en de rest smikkel je natuurlijk stiekem op! Beter dan weggooien!

Leg de hartjes op een leuk bordje, serveer er wat aardbeitjes en framboosjes bij en je hebt een super ontbijt/brunch/toetje!

Hoe eet jij je pannenkoek het liefst?

Liefs,
Zusje

2 thoughts on “Food: hartvormige pannenkoekjes

  1. Pingback: Valentijn Special | Zusje

Laat een berichtje achter!

