Gezien en ik wil: Kikki K Personal Planner

Agenda’s. Al sinds de middelbare school loop ik rond met een agenda in mijn tas. Destijds waren het vooral de hele schattige, grappige agenda’s van Blond Amsterdam, Micky Mouse en Olivia. Later werden ze geruild voor de mooie zakelijke agenda’s van Moleskine. Ik besloot dat ik nooit meer een andere agenda wilde en jaar na jaar kocht ik de zwarte agenda met zachte cover. Deze agenda’s zijn ontzettend fijn in gebruik. Niet alleen passen ze perfect in al je tassen, ook zijn ze erg praktisch ingedeeld en het papier laat zich beschrijven als een malle.

logo

Maar ik zou Kylie niet zijn als ik niet iets ontdekte waar mijn hartje nog sneller van gaat kloppen. Iets dat de perfecte combinatie is van de schattige, iets kinderlijke agenda’s van vroeger en de zakelijke van nu.

Ik heb het over de Personal Planner van Kikki K. 

Ik ontdekte Kikki K op YouTube, terwijl ik filmpjes keek over Project Life (een nieuwe zeer verslavende hobby, waar ik wellicht binnenkort ook iets meer over vertel). Ik bekeek een aantal filmpjes en bezocht de website. Voor een echte girly-girl is deze website bezoeken nog leuker dan Disneyland bezoeken (nouja, bijna dan).

Kikki K is een Zweeds merk, dat gevestigd is in Australië, en richt zich voornamelijk op “organisen”. Denk daarbij inderdaad aan agenda’s, notitieblokken, opbergers en tassen. Maar ook pennen, stickers en accessoires voor in huis.

Het merk staat naar mijn mening het meest bekend om haar planners in de leukste kleuren en met de leukste prints. Ze worden zo ontworpen dat jij thuis je agenda helemaal kunt “customizen” met de stickers, sticky-notes en inserts die bij de agenda horen (uit dezelfde collectie), of je kunt zelf aan de slag met eigen creaties. (Denk een beetje aan de stijl van scrapbooken, maar dan net iets hipper). Je kunt bijvoorbeeld met stempels aan de slag of verschillende soorten washitape verschillende soorten afspraken aangeven. (Verjaardagen, werkafspraken, etentjes, etc).

Maar ook de agenda zelf biedt verschillende leuke mogelijkheden. Niet alleen kun je er perfect je afspraken in bijhouden, ook zijn er bladzijdes waarop je kleine bucketlists kunt maken. (Bijvoorbeeld; te bezoeken restaurants, films die je graag wilt zien of boeken die je wilt lezen). Uiteindelijk gaat het er om dat jij je agenda indeelt, op de manier die voor jou het best werkt. Ik vind het idee van een bucketlist toevoegen echt ontzettend leuk. Alle doelen die jij in een week, maand of jaar hebt, draag je zo altijd bij je en kun je afvinken, wegstrepen of bijwerken wanneer je wilt, maar vooral hóe je wilt.

Via dit filmpje van Kikki K krijg je een goed beeld van het personaliseren van de planner.

Uiteraard zijn er verschillende soorten agenda’s. De meest bekende agenda’s zijn de diaries. Zo kennen wij ze in Nederland vooral. Deze gaan van 1 januari tot en met 31 december van een bepaald jaar. Deze zijn heel basic, maar wel leuk. Deze agenda’s bieden wel iets minder mogelijkheden als het gaat om creativiteit en opbergen in je agenda. Ideaal voor jou wanneer je een leuke agenda wilt, maar geen zin hebt om uren te besteden aan het opleuken en indelen van je agenda. Ze komen in verschillende maten, van A6 tot A4. Uiteraard moet je deze agenda ieder jaar opnieuw kopen.

En dan is er de planner. Kikki K heeft de maten small (ongeveer A6), medium (ongeveer A5) en large. Large is niet A4 zoals je zou verwachten maar groter dan A5. Dit is wel echt mijn favoriet. Dit is dan ook de soort planner die ik heel graag zou willen hebben. De planners lijken heel veel op de welbekende Filofax. Maar vooral de Large planner biedt net iets meer mogelijkheden met betrekking tot opbergen in de agenda. (Bonnetjes, kaartjes, notitieblokjes, recepten, etc.)De planner lijkt heel ruim en makkelijk in gebruik. Het enige nadeel aan deze planner is dat deze standaard met een “monthly” vulling komt, je ziet dus telkens de volledige maand. Ik werk zelf liever met de “weekly” vulling. Zo heb ik altijd alleen een volledige week voor mijn neus en blader dus door de maand. Deze dien je dan wel nog apart aan te schaffen. De “monthly” vulling is zeker wel een goede aanvulling, je ziet namelijk direct je volledige planning van die maand in één oogopslag.

Wanneer je eenmaal een mooie planner hebt, heb je deze voor de rest van je leven (of totdat je weer iets nieuws ontdekt, zoals ik). Je hoeft alleen maar ieder jaar een nieuwe vulling te kopen.

Mijn meest favoriete planner is op dit moment uitverkocht, maar komt als het goed is terug in de shop. Het is dus nog even wachten voor mij. Maar ik heb mijn oog ook wel al laten vallen op een paar andere modellen. Een klein leuk, maar onbenullig detail? Op het lipje waar de planner mee sluit staat een “K”. Extra leuk wanneer je Kylie heet. Of Kim, of Karin, of Kees.

Kikki K verzendt ook naar Nederland, en die kosten vallen best wel mee! Mocht je ooit in Australië, Nieuw Zeeland of Singapore komen, bezoek dan eens een shop!

Wat vinden jullie van de planners van Kikki K? Welke agenda gebruik jij?

Liefs,
Zusje

5 thoughts on “Gezien en ik wil: Kikki K Personal Planner

  1. Ik ben in Australië geweest voor een half jaar en ik hou van kikki k!
    De winkel is echt een verslaving. Helaas is het zo dat als je het naar Nederlandaat verzenden de kans groot is dat je bij de postbode 35 euro invoeringskosten moet betalen.. dat is zo jammer.

    Nou vroeg ik mezelf af of jullie misschien weten of er hier in Nederland een soort gelijke winkel zit.

  2. Ik heb geen ervaring met Kikki K. Sinds januari gebruik ik ‘de enige echte kleuragenda’; een leuke maar weinig ruimte voor lijstjes..

Laat een berichtje achter!

