Drinks: Coffee-tonic

Koffieliefhebbers opgelet. Tonicliefhebbers opgelet. Vandaag laat ik jullie kennismaken met een bijzondere koffie, namelijk de coffee-tonic. De naam zegt het al, het is een koffie met tonic. Zo in eerste instantie lijkt het een vreemde combinatie, maar wanneer je de eerste slok hebt genomen ben je fan. Denk ik!IMG_1976 (Medium)

Ik zag dit drankje een hele poos geleden in een magazine, ik wilde het graag eens proberen en besloot het vandaag zelf te maken. Zijn jullie ook nieuwsgierig?

Dit drankje zou wel eens één van de zomerdrankjes van 2015 kunnen worden. Ja, een zomerdrankje, want we maken een gekoelde koffie.

Wat heb je nodig voor je coffee-tonic (2 personen):

– 2 espresso
– 2 glazen gevuld met ijs
– 1 citroen in partjes of schijfjes
– tonic
– eventueel gesuikerde citroenrasp

IMG_1970 (Medium)

Als je al je ingrediënten hebt ga je je glas vullen. Op het ijs leg je de partjes citroen en daar schenk je de tonic over, tot ongeveer 1/3 van het glas gevuld is. (Mag ook meer als je dat lekker vindt!) Vervolgens schenk je de espresso ook in het glas. Je brengt nog een beetje gesuikerde citroenrasp aan op de rand van het glas, roert en klaar is je overheerlijke coffee-tonic! Easypeasy dus!

Door de tonic, maar ook koffie, is het een beetje bitter, daar moet je van houden. Ik vind het het heerlijk en de citroen legt een mooi zuur laagje op de bittere smaak. Ook de suiker in de citroenrasp maakt het drankje ietsiepietsie zoeter.

Wat mij betreft is dit de perfecte koffie voor een warme zomermiddag of een zwoele zomeravond! Ik ga het in ieder geval nog regelmatig maken!

Het leuke is dat je volop kunt variëren met fruit in plaats van altijd citroen te gebruiken. Denk aan limoen, cranberry’s of granaatappelpitjes! Ook de toevoeging van bijvoorbeeld basilicum of munt lijkt me heerlijk. Deze varianten wil ik ook graag eens proberen!

IMG_1991 (Medium)

Zou jij coffee-tonic tot jouw zomerdrankje maken? Als je het eens probeert, laat me weten wat je er van vindt!

Liefs,
Zusje

 

 

2 thoughts on “Drinks: Coffee-tonic

Laat een berichtje achter!

