Lifestyle: Mijn Planner

Een tijdje geleden schreef ik al over de planners van Kikki K. Ik vind ze nog steeds fantastisch, maar heb destijds mijn oog laten vallen op een variant die niet meer gemaakt wordt. (Eenmaal uitverkocht komt een planner van Kikki K vaak niet meer terug, jammer). Ik vond de andere planners niet leuk genoeg om er een kleine 100 euro voor te geven en dus ging mijn zoektocht naar mijn perfecte planner verder. Uiteraard heb ik ook alle varianten van Filofax uitvoerig bekeken, maar mijn hart ging er niet sneller van kloppen. En ook de agenda in mijn Iphone werkt voor mij niet, ik vind het zelfs vreselijk! Digitale agenda’s zijn het gewoon niet voor mij!Planner (6)

Uiteindelijk kwam ik uit bij de planners van Websters Pages. Ik vond deze op de website waar ik ook mijn Project Life producten koop. Hals-over-kop viel ik voor deze planner in leuke kleuren. Ik twijfelde even over de kleur, maar stiekem was die keuze ook wel weer heel snel gemaakt. De kleur Light Pink ging in mijn virtuele winkelmandje. Natuurlijk kwam daar ook wat materiaal bij om mijn agenda te personaliseren. Vandaag laat ik jullie zien hoe tof mijn planner is geworden, al zeg ik het zelf.

De planner komt uit de webshop Scrobby.nl. Dit is echt mijn favoriete webshop op het gebied van “crafy stuff”. Zij verkopen veel merken die normaal gesproken alleen in het buitenland te krijgen zijn, vooral Amerika. En dat zijn echt de leukste producten! Heerlijk dat we dat gewoon bij een Nederlandse webshop kunnen bestellen en het de volgende dag al in huis hebben!

Bij deze planner zat overigens geen vulling, die kocht ik los bij de Bijenkorf. Ze zijn wel met vulling te krijgen, maar toen ik mijn planner bestelde helaas niet op voorraad. Daarbij vind ik het persoonlijk ook leuker om mijn eigen vulling te kopen, zodat ik hem zelf kan personaliseren.

Planner (1)

Planner (4)

De kleur Light Pink is voor mij echt de perfecte kleur omdat deze goed te combineren is met allerlei andere kleuren. Het is een neplederen agenda met een drukknoopsluiting en een vrij lang “lipje”. In eerste instantie stoorde mij dat een beetje, maar nu mijn planner gevuld is ben ik er erg blij mee. Nu past alles precies en ook mijn pen heeft voldoende ruimte.

Planner (46)

Aan de zijkant van de planner staan met goud de initialen van Websters Pages, WP. Ik vind het een prachtig detail. Ook hangt er een neplederen bedel aan het lipje van de planner met de tekst “Love Today”. Een hele toepasselijke planner quote als je hebt mij vraagt. Ik heb deze bedel aan een van ringen gehangen, om hem niet kwijt te raken.

Planner (5)

Dit is de binnenkant van de planner. De “flap” is nog in dezelfde kleur als de buitenkant en de rest van de binnenkant is wit. Ook dit vond ik een beetje jammer in het begin, maar wederom; nu de agenda gevuld is, stoort het me niet meer.

Planner (47)

Achter de “flap” is er ruimte om bijvoorbeeld stickervellen op te bergen, of andere briefjes. Ook in de flap zijn steekvakjes voor bijvoorbeeld visitekaartjes, wishlists en is een mooie plek voor wat leuke paperclips! Deze maakte ik allemaal zelf. De meeste stickers komen van HEMA.

Planner (6)

Dit is wat je ziet wanneer je de agenda openmaakt. Ik word nog iedere dag blij van dit uitzicht. Makes me happy. De “Hello” kaart komt uit een Value Kit van Project Life.

Planner (9)

Wanneer je verder bladert kom je een aantal pagina’s tegen waarop het hele jaar staat. Ideaal voor het aangeven van verjaardagen, vakanties of andere belangrijke gebeurtenissen. Ga je helemaal “all the way” dan kun je iedere dag waarop je afpsraken hebt omcirkelen, zo zie je precies op welke dagen je wel of geen afspraken hebt. Ook de kaart met veren is een kaart voor Project Life.

Planner (10)

Na deze pagina’s kom je bij de daadwerkelijke agenda. Ik heb “een week op twee pagina’s”, eigenlijk de standaard agenda. De “hello” kwam bij de agenda, en de divider heb ik zelf gemaakt uit een stuk cardstock/scrapbookpapier. Het is een blauw/groene kleur met gouden stippen. Het goud is een Goldfoil dus lekker shiny. Jammer dat dat niet op de foto te zien is. Overigens heb ik alle dividers zelf gemaakt, met verschillende soorten cardstock. Super leuk om te doen!

Planner (11)

Nog voor dat mijn daadwerkelijke agenda begint heb ik een soort dashboard gemaakt. Hierop plakken allerlei soorten sticky notes en paperclips. Het is heel handig dit allemaal bij elkaar te hebben. Je schrijft iets op je post-it en wanneer je tijd hebt plak je het bij de juiste datum.

Planner (48)

Planner (14)

Ook deze paperclips maakte ik zelf. Het maakt saaie paperclips zoveel leuker!

Planner (15)

“She designed a life she loved” is de start van mijn agenda.

Planner (16)

En natuurlijk blijven de weekpagina’s ook niet saai en wit. Met stickers en washitapes personaliseer ik mijn agenda. Dit kan op zoveel verschillende manieren. Ik kies ervoor om de boven- en onderkant van een pagina met tape te beplakken en iedere week een ander tintje te geven. Je kunt de washitape ook verticaal plakken, of iedere dag een ander tapje geven. Het is maar net wat je leuk vindt.

Planner (17)

Planner (18)

Planner (19)

Planner (20)

Planner (21)

In de week waar ik ben, vind je een losse divider. Zo ben je snel bij de juiste week. Ook heb ik in die week een Project Life kaartje. Als een soort motivatie. Planner (22)

Planner (23)

Planner (24)

Wanneer een afspraak nog niet 100% zeker is, schrijf ik deze altijd op een post-it. Zo kan ik het makkelijk verwijderen of verplaatsen, zonder te knoeien in mijn agenda! Gouden tip!

Planner (44)

Planner (25)

Planner (26)

 

Een planner heeft tegenwoordig niet maar één functie; het bijhouden van je afspraken en verjaardagen. Een planner is tegenwoordig echt wel een deel van je leven, althans wel van mij. Naast de reguliere plannerdingetje houd ik er heel veel andere zaken in bij. To-do lijstjes is daar één van. Maar ook booschappenlijstjes, welke boeken ik graag wil lezen, welke restaurant ik graag wil bezoeken, mijn bucketlist en ga zo maar door.

Planner (27)

Planner (28)

Planner (29)

Een voorbeeld van een to-do lijstje. En ook deze kun je super leuk maken met tape, stickers en sticky notes. En gekleurde pennen, gekleurde pennen is een must bij iedere planner. Voor de fun, maar ook om per kleur iets aan te geven, bijvoorbeeld verjaardagen, sporten, werkafspraken etc.

Planner (30)

Planner (31)

Planner (32)

Planner (33)

Planner (34)

Planner (35)

Ook kun je bijvoorbeeld bijhouden hoeveel glazen water je op een dag drinkt, of hoeveel nachten je nog moet slapen tot je volgende event! Voor mij is dat de ColorRun Shine Tour in Amsterdam! Planner (36)

Planner (49)

Planner (39)

Uiteraard is je agenda ook een ideale plek om al je contacten te verzamelen!

Planner (40)

Planner (41)

Planner (42)

Planner (43)

Planner (45)

Ik heb nog geen “planner peace”. Dat wil je zeggen dat je helemaal tevreden bent met je planner, indeling en versiering. Nu vrees ik dat ik dat nooit zal zijn. Maar ik ben wel heel blij met de looks en indeling nu, al zal dat nog vaak veranderen, maar eigenlijk is dat juist zo leuk!

Hopelijk vonden jullie het leuk om mijn planner te zien! Heb jij een planner?

Liefs,
Zusje

2 thoughts on “Lifestyle: Mijn Planner

  1. Super leuk zo’n planner! Ikzelf moet het agenda-gedeelte alleen apart hebben, daarom is mijn dagboek meer mijn boek om to-do-lijstjes en andere lijstjes en dergelijke in bij te houden. Is meteen een stok achter de deur om ook echt in mijn dagboek te schrijven. Wel heb je me geïnspireerd om mijn dagboek wat meer te personaliseren met tape, kaarten en andere leuke dingen.

Laat een berichtje achter!

