Drinks: Jelly Bean Juice

Ik ben dol op Jelly Beans. De zoete of juiste zure smaak in mijn mond en het buitenste laagje dat die smaak weer wat afvlakt. Ik kan een hele zak leeg eten, ook al weet ik dat mijn kiezen daar vaak niet blij mee zijn. Ondertussen weten jullie dat ik ook dol ben op drankjes… Je kunt je dus voorstellen dat ik weer een mooie kans zag te experimenteren. Jelly Bean Juice

Nee, ik heb niet een hele zak Jelly Beans in de blender gedaan, dat zou een beetje messy zijn. Wil je weten hoe ik het wél gemaakt heb?

Ik ben op zoek gegaan naar drankjes en sapjes die de smaken van Jelly Beans goed nabootsen. Voor de smaak van zure Jelly Beans heb ik gekozen voor citroensap, voor de zoete smaak heb ik grenadine gekozen en om de smaken meer in balans te brengen heb ik kokoswater gebruikt. Jelly Bean Juice

Ik maakte drie variaties; één zure, één zoete en een drankje met het beste van twee werelden, zowel zoet als zuur.

Jelly Bean Juice

Laten we starten met het meest zure drankje. Voor dit drankje pers je één hele citroen. Dit doe je samen met wat kokoswater in een glas en ja, klaar is Kees. Super easy, super lekker. Uiteraard mag je weer zelf spelen met hoeveelheden. Misschien vindt jij een hele citroen wel iets te veel van het goede en kies je liever voor het sap van een halve citroen. It’s all up to you!

Jelly Bean Juice

Van het meest zure drankje, op naar het meest zoete drankje. Een heel andere smaak, maar eigenlijk net zo simpel. Schenk een laagje grenadine op de bodem (hoeveelheden wederom naar eigen smaak, maar neem zeker iets meer dan je normaal gesproken zou nemen) en vul het aan met kokoswater. done!

Jelly Bean Juice

Last, but not least! Het drankje met het beste van twee werelden. Knijp wat druppels citroensap uit een halve citroen (misschien heb je ook nog wel iets over van je andere drankje) en schenk wat grenadine in het glas. Vul het wederom bij met kokoswater.

Deze drankjes zijn echt wel favoriet. Het leuke is dat je met vrij weinig ingrediënten, toch een supertof drankje op tafel kunt zetten. Heb je liever een bruisend of alcoholisch drankje? Schenk je glas dan maar tot de helft/driekwart vol met kokoswater en vul de rest aan met bronwater of bijvoorbeeld Presecco. Zo met die kleuren en Jelly Beans zijn deze drankjes stiekem ook nog best wel Instagram-waardig!

Enjoy my loves!

Liefs,
Zusje

Laat een berichtje achter!

