Drinks: Exota |Ambachtelijke limonades

Exota; een koolzuurhoudende frisdrank van vroeger en sinds maart 2015 weer terug op tafel! Mieters! Het was ook tegen die tijd dat ik de leuke flessen van Exota ontdekte tijdens een shopsessie. Als cadeau en cadeau voor mijzelf nam ik flessen mee om te proberen. Want nieuw is interessant en ook van het uiterlijk van deze frisdrank werd ik ontzettend blij. Exota limonade (3)

Ondertussen heb ik al regelmatig een re-buy gedaan en ben niet van plan daar mee te stoppen. Ik ben fan van deze frisdrank! En dat wil wat zeggen, want eigenlijk drink ik haast alleen maar water. Maar voor Exota maak ik heel graag een uitzondering. 

“Limonades met kleurtjes, bubbels, beugelfles, feest op tafel.”

Dat is wat ze op de website van Exota schrijven. En ja, een feest mag je het wel noemen.Exota limonade (2)

Het begint voor mij al bij de hele toffe glazen beugelfles. Wat mij betreft al veel leuker op tafel dan zo’n plastic fles. Een old-but-new etiket dat lekker speels in het oog springt. De “pop” die je hoort wanneer je de fles opent maakt het feestje compleet. En dan heb ik het nog niet gehad over de verschillende kleurtjes.Exota limonade (4)

Die verschillende kleuren staan weer voor verschillende smaken. Op de foto zie je: Pink, Priklimonade (love the name) en Cola. Deze kocht ik bij Sissy-Boy en dit waren de enige smaken die te koop waren. Maar er zijn nog veel meer smaken om te proeven: Pompelmoes, Grenadine, Citroen, Mandarijn en Sinaasappel. Stuk voor stuk lijken ze me heerlijk. Zelfs voor de smaak mandarijn ben ik niet bang, en daar ben ik over het algemeen geen grote fan van. Wellicht nu wel! Het mooie is dat alle smaken sinds kort nu online verkrijgbaar zijn. Snel bestellen dus! Kannie wachten!Exota limonade (5)

Mijn favoriet van dit moment? Wat denk je zelf? Pink nauurlijk! Ja, door de kleur heeft deze variant wel echt een voorsprong! Qua smaak kan ik echt niet kiezen, maar als ik ze moest rangschikken dan zou het als volgt zijn: Pink, Priklimonade, Cola. Ik ben gewoon niet echt een Cola fan! De frisdranken smaken allemaal heerlijk fris, maar heeft ieder op zijn beurt wel weer zijn eigen aparte smaak. Ze zijn niet te zoet, ook al zit er echte suiker in en hebben een stevige bubbel. De limonade is heerlijk wanneer je het puur drinkt, maar ook in mixjes, zowel alcoholisch als non-alcoholisch, passen deze nieuwe vrienden prima! Exota is is denk ik wel een blijvertje. Exota limonade (6)

Leuke bijkomstigheid? De flessen staan (zowel leeg als vol) ontzettend leuk in je interieur! Wanneer je ze sneller dan je dacht hebt opgedronken, kun je ze ook heel goed als “kekke” waterfles op tafel zetten. Of naast je bed. Of mee tijdens je picknick. Of.. You name it! Exota limonade (1)

Als ik nog een smaak mocht bedenken voor Exota dan zou ik zeker een variant met passievrucht maken. Een kokosvariant. Lychee lijkt me ook een hele goede optie en ook mango is zeker het proberen waard! Wie weet!

Ken jij Exota al? Niet? Ga dat dan maar eens als de wiedeweerga ontdekken!

Liefs,
Zusje

 

2 thoughts on “Drinks: Exota |Ambachtelijke limonades

Laat een berichtje achter!

